09173119959 مشاوره
بررسی شماری از بهترین روش های بازاریابی آنلاین

تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395

بازدید : 2779

برخلاف گذشته که بازاریابی تلفنی و به روش‌های سنتی انجام می‌شد، این روزها باوجود شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های آنلاین به راحتی می‌توان کسب و کار خود را معرفی و بازاریابی کرد

علاقه‌ی به جستجو در اینترنت به روز‌های ابتدایی راه‌اندازی آن بر می‌گردد، زمانیکه به الگوریتم‌های جستجو اهمیت چندانی داده نمی‌شد. در آن زمان، جستجو در اینترنت و پیدا کردن موضوعی که به دنبالش بودید بسیار ساده‌تر بود. در آن روزها برای اینکه بتوانید در فهرست نتایج جستجو حضور داشته باشید، نیاز نبود تا با تمام فاکتورهای یک جستجوی موفق و نتیجه بخش آشنا باشید. در گذشته همه چیز آسان‌تر بود.

اما امروزه، با انقلابی که در الگوریتم‌های جستجو در گوگل رخ داده و با تمام تنظیماتی که توسط اسم‌هایی مانند Panda و Penguin وHummingbird معرفی شده‌اند، حضور داشتن در نتیجه‌ی جستجو‌های اینترنتی مانند گرفتن دکترا در رشته‌ها‌ی ریاضی و فیزیک مشکل شده است.

به عنوان کارآفرین، همه‌ی ما می‌دانیم که اساسا برای حضور موفق در بازار آنلاین، قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجوی گوگل بسیار حیاتی است. اگر در این زمینه‌ی پیچیده از بازاریابی به مهارت بالایی دست یابید، می‌توانید مطمئن باشید که ترافیک تقریبا نامحدود و رایگانی به سمت وب‌سایت شما سرازیر خواهد شد. اما به دست آوردن این مهارت، همانند انجام یک ماموریت تاریخی است.

در انتهای دیگر این طیف خود ما قرار داریم، چون اکنون برای انجام یک جستجوی مفید در اینترنت، باید با تمام ظرافت‌های آن آشنایی داشته باشیم. کسانی که در زمینه‌ی تجارت به جستجوی آنلاین دست می‌زنند، مانند کاربران عادی نیستند. آنها کارشناس و کاربلد هستند و می‌دانند که چگونه در این تاریخچه‌ی عظیم و مملو از اطلاعات به راحتی و بدون زحمت زیاد به اطلاعات مورد نیازشان دست پیدا کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌توان با استفاده از رایانه‌های قدرتمند و سریع به دانش وسیعی که در اینترنت وجود دارد دسترسی داشت.

با این حال، صاحبان کسب و کار باید این نکته را در نظر بگیرند که دانستن مفاهیم پایه‌ای برای حضور موفق در نتایج جستجو کافی نیست. یکی از مولفه‌های حضور در نتایج جستجو این است که کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما به خوبی سازمان‌دهی شده باشند. امروزه رقابت برای داشتن کلمات کلیدی مرتبط با متن جستجو بیش از هر زمان دیگری سخت شده است. اگر شما نتوانید با استفاده از موتور جستجوی گوگل بازاریابی آنلاین کنید، پس از چه طریق دیگری می‌توانید به تبلیغ خود بپردازید؟ چرا بعضی از افراد همیشه در نتایج جستجوی گوگل حکمرانی می‌کنند اما بعضی دیگر حضور ضعیف و ناامید کننده‌ای دارند؟

باید واضح بگوییم که این کار آسان نیست. به همین دلیل است که کارشناسان زبده در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، برای آنالیز ساعت به ساعت کلمات کلیدی خاص و بروز رسانی و بهینه‌سازی آنها هزاران دلار هزینه می‌کنند. اما چیزی که اغلب مردم از آن غافل هستند این است که باید موانع بنیادی بر سر راه بازاریابی آنلاین برداشته شود. این موانع باعث می‌شوند که در طول هفته‌ها یا حتی‌ ماه‌ها بعد از شروع بازار‌یابی آنلاین خود، نتوانید اثر‌گذاری قابل ملاحظه‌ای در اینترنت داشته باشید.

اگر شما می‌خواهید که در لیست نتایج جستجو، حضور مستمر داشته باشید و همواره کلمات کلیدی و متن مرتبط با جستجو در وب‌سایت شما وجود داشته باشد باید سال‌ها تلاش کنید. حقیقت این است که اگر شما برای حضور موثر در دنیای آنلاین جدی هستید باید در ابتدای راه تلاش زیادی کنید تا بتوانید قدم‌های اولیه و کوچکی را بردارید. مشکل این جا است که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که افراد آن به دنبال خشنودی لحظه‌ای هستند و با صبر و حوصله میانه‌ای ندارند. انسان، چیز‌های زیادی را می‌خواهد، همین الآن هم می‌خواهد. بخشی از این عطش، از ساختار ژنتیک ما ریشه می‌گیرد، اما بخشی دیگر محصول جامعه است. رسانه‌ها همواره در حال پر‌رنگ‌ کردن این هنجار هستند که انسان باید از اساسی‌ترین نیاز‌های خود مانند خوردن، پول درآوردن و تولید مثل کردن نهایت لذت را ببرد و همین باعث بی‌قراری افراد شده است.

برای موفقیت در کسب و کار خود و حتی زندگی باید این را به خاطر داشته باشید که قسمت عمده‌ای از کار را باید در ابتدای راه انجام دهید. با اینکه نتیجه‌ی تلاش‌های شما در ابتدا آشکار نمی‌شود اما به مرور زمان تلاش شما به ثمر خواهد نشست. ابتدا باید سخت کار کنید و دردها را تحمل کنید تا بتوانید لذت موفقیت را بچشید.

چطور باید بازاریابی آنلاین کرد؟

برای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود چه کاری باید انجام دهید؟ چطور یک کارآفرین می‌تواند بدون اینکه سال‌ها منتظر بالا رفتن رتبه‌ی خود در لیست نتایج موتور‌های جستجو باشد، بتواند اثر‌گذاری بیشتری در فضای آنلاین داشته باشد و صدای خود را به گوش دیگران برساند؟ قطعا برای تبلیغ آنلاین کسب و کار شما، راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند بازگشت سرمایه‌ی شما را تضمین کند و شما را در موقعیت بهتری نسبت به دیگران قرار دهد. نتایج بعضی از این راهکار‌ها بعد از چند هفته نمایان می‌شود ولی اثرات بعضی دیگر ممکن است چند ماه یا چند سال بعد مشخص شود.

تا زمانی که شما از عادت‌های مناسب بازاریابی استفاده می‌کنید و به کسب و کار خود اعتبار می‌بخشید، صرف نظر از روشی که برای بازاریابی آنلاین استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که به مرور زمان نتیجه‌ی تلاش‌های خود را خواهد دید. باید بر این نکته تاکید شود که همه‌ چیز یک شبه رخ نمی‌دهد، هیچ میان‌بری وجود ندارد. در اینجا به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که می‌توانند در کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت، کاربران آنلاین را به سمت کسب و کار شما هدایت کنند.

۱. یک وب سایت تاسیس کنید و به طور مستمر محتوای با کیفیت پست کنید

کاملا واضح است که برای وارد کردن بیزینس خود به دنیای آنلاین، اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید، تاسیس یک وب‌سایت و به روز نگه داشتن آن است. با این کار شما علاوه بر اضافه کردن محتوای سودمندی که می‌تواند کاربران را با بیزینس شما آشنا کند، به کسب و کار خود اعتبار نیز می‌بخشید. قطعا این راهکار، یک استراتژی بلند‌مدت است، و یک شبه نتیجه‌ی خود را نشان نمی‌دهد، با این حال همه‌ی کارآفرینان باید از این روش برای بازاریابی آنلاین استفاده کنند.

تاسیس یک وب‌سایت که مختص یک بیزینس باشد علاوه بر اینکه باعث جلب نظر گوگل می‌شود و در نتیجه ترافیک بیشتری به وب‌سایت شما روانه می‌شود، می‌تواند به کسب و کار شما اعتبار و اقتدار ببخشد. اگر شما در صنعت مرتبط با حرفه‌ی خود حرف اول را بزنید، می‌توانید توجه مشتریان، صاحبان صنایع و اهالی رسانه را به خود جلب کنید. دستاورد این کار افزایش اعتبار و شهرت شرکت شما خواهد بود که نهایتا به افزایش میزان فروش منجر می‌شود.

۲. از ظرفیت وب‌سایت‌های Medium و Quora استفاده کنید

اگر وب‌سایت شما تازه تاسیس و ناشناخته است و می‌خواهید با یک راهکار کوتاه‌مدت میزان ترافیک سایت خود را بالا ببرید می‌توانید از بازاریابی محتوای خود در وب‌سایت‌هایی مانند Medium و Quora استفاده کنید. اما چطور باید این کار را انجام داد؟ ابتدا یک متن پرمحتوا در سایت خود بنویسید. مطمئن شوید که متن نوشته شده، معقول، با ارزش و حول کلمات کلیدی باشد. متن باید در مورد موضوعی باشد که به نوعی برای مردم مفید و سودمند باشد و به حل مشکلات آ‌نها کمک کند. وقتی که این کار را کردید، مقاله‌ی دیگری در سایت‌های Medium و Quora بنویسید. این مقاله نیز باید باکیفیت و با ارزش باشد تا توجه کاربران را جلب کند. کلمات کلیدی باید به کلمات کلیدی متن اصلی نزدیک باشد، همچنین لینکی درست کنید که کاربران را به متن اصلی ارجاع می‌دهد. به این کار، بازاریابی محتوایی گفته می‌شود، که روشی سریع و قدرتمند برای بالا بردن رتبه‌ی وب‌سایت شما در گوگل است. همچنین می‌توانید با بینندگان وب‌سایت‌های معتبر ارتباط برقرار کنید.

۳. در LinkedIn حضور داشته باشید

با حضور در گرو‌های LinkedIn می‌توانید به سرعت با صاحبان صنایع در زمینه کسب و کارتان آشنا شوید و پیام خود را به گوش دیگران برسانید. شما می‌توانید محتوای کار خود را در گروهای LinkedIn تبلیغ کنید، البته تا زمانی که به عنوان اسپم شناخته نشوید. این کار، بهترین روش برای ارزش‌افزایی به گفته‌ها و مکالمات قبل از ارائه لینک است. همچنین با حضور در این گروه‌ها می‌توانید با افرادی که ارتباط ندارید، در تماس باشید. شما بدون اینکه با عضوی از گروه کانکت باشید می‌توانید به او پیام دهید، این کار در بعضی از مواقع روشی عالی برای بازاریابی است. همچنین سعی کنید که همیشه در کانون توجه قرار بگیرید بدون اینکه دیگران را با پست‌های زیاد خود آزرده کنید.

۴. از آگهی در فیسبوک و صفحات ورود به وب‌سایت نهایت استفاده را ببرید

با اینکه تبلیغات در فیسبوک رایگان نیست، اما فرصت مناسبی برای ارتباط با اقشار مرتبط با حرفه‌ی شما در اختیارتان قرار می‌دهد. شما با استفاده از معیار‌هایی مانند علایق، سن، موقعیت جغرافیایی، وضعیت تاهل و بسیاری دیگر می‌توانید مشتریان هدف را شناسایی کنید و لینک صفحه‌‌ی ورود به وب‌سایت خود را به آنها بفرستید. با استفاده از قابلیت میکرو-اسپند (micro-spend) می‌توانید بفهمید که کدام یک از صفحات ورود شما بیشترین کارآمدی را در بین مشتریان بالقوه دارد. رسیدن به یک ترکیب مناسب از دستورالعمل‌ها‌ که باعث بازاریابی موفق در پلت‌فرم‌هایی مانند فیسبوک شود، پروسه‌ی زمان‌بری است، اما وقتی که فعالیت‌های شما سود‌آور شد، می‌توانید گستره‌ی کاری خود را بزرگتر کنید.

۵. از شخصیت‌های تاثیر‌گذار در اینستاگرام به عنوان اهرم استفاده کنید

امروزه قدرت شبکه‌های اجتماعی به میزانی رشد کرده است که می‌توانید با انبوهی از مردم در سرتاسر دنیا به صورت لحظه‌ای در ارتباط باشید. اما باید بدانید که الگوریتم‌ها بر علیه شما هستند، به خصوص به خاطر اینکه صدها، هزاران یا میلیون‌ها فالوور ندارید. اما برای ارتباط با مردم، ما به تقویت‌کننده نیاز داریم، کسانیکه با استفاده از تاثیرگذاری ‌آنها برای گسترش پیام خودمان استفاده کنیم. با اینکه استفاده از این شیوه هزینه‌بر است، اما به شما اجاز‌ه‌ی دسترسی آنی به مخاطبان می‌دهد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که برای موفقیت باید از افراد مشهور مناسبی برای این کار استفاده کنید.

۶. ویدیوهای آموزشی در یوتیوب ایجاد کنید

یوتیوب منبع ارزشمندی برای بازاریابی در اینترنت است. البته ممکن است در ابتدای فعالیت خود در یوتیوب مخاطبان زیادی جذب نکنید، اما با ایجاد ویدیو‌های آموزشی و کارآمد می‌توانید به مرور زمان بر مخاطبان خود بیافزایید. دوباره تکرار می‌کنیم که اولویت اول شما باید ایجاد کار‌های باکیفیت و باارزش باشد نه کسب سود بیشتر. یوتیوب از آن جهت ابزار جالبی برای ارائه ویدیو‌های آموزشی است که همه می‌توانند به شکلی که درک آن آسان باشد به مردم آموزش دهند. اگر شما می‌خواهید یک مهارت دیجیتالی را آموزش دهید یا در دنیای واقعی کاری انجام دهید، در هر صورت باید مطمئن شوید که کیفیت ضبط و همچنین کیفیت کلی کار بالا باشد. یک نکته‌ی دیگر این است که در توضیحات مربوط به ویدیو، لینک محتوای مرتبط در وب‌سایت خود را قرار دهید.

۷. با مشتری‌های خود با استفاده از ایمیل‌های بازاریابی در ارتباط باشید

بازاریابی از طریق ایمیل، چیزی است که تمام صاحبان کسب و کار باید در آن حوزه فعال باشند، اما موفقیت در این کار آسان نیست. برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی، باید برای به دست آوردن آدرس ایمیل یک مشتری، خدمتی را به صورت رایگان ارائه دهید، یک سرویس واقعی که برای مشتری مفید باشد تا باعث رضایت او شود. اگر برای بازاریابی با ایمیل مصمم هستید، باید روی نوشتن یک گزارش یا کتاب‌ مجازی در ارتباط با کسب و کار خود وقت بگذارید. سپس می‌توانید بر اساس سیستم‌هایی مانند Aweber، Get Response، Constant Contact یا Mailchimp با مشتری خود در ارتباط باشید. بدون استراتژی پیشنهاد فروش ندهید. ابتدا ارتباط برقرار کنید، سپس روی فروش تمرکز کنید.

۸. از وب‌سایت‌های Angie’s List یا TripAdvisor استفاده کنید

سایت‌هایی مانند TripAdviser و Angie’s List یک محیط ایده‌آل برای بیزینس‌های مختلف فراهم کرده است تا با تعداد زیادی از مردم و مشتری‌های بالقوه در ارتباط باشند. این سایت‌ها منبعی عالی برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی است و به شما این امکان را می‌دهد که به مشتریان اجازه دهید تا تجربه‌های خود در استفاده از محصولات شرکت شما را در قالب کامنت با دیگران به اشتراک بگذارند.

اگر شما در حوزه‌ی ارائه سرویس فعالیت می‌کنید، بهتر است Angie’s List را امتحان کنید. اگر حرفه‌ی شما در ارتباط با حیطه‌ی سفر است، از TripAdvisor استفاده کنید. استفاده از این وب‌سایت‌ها باعث بالا رفتن رتبه‌ی شما در لیست نتایج گوگل می‌شود، همچنین شما به انبوهی از مردم که در جستجوی خدمات مشابه با زمینه‌ی کاری شما هستند دسترسی پیدا خواهید کرد. روی ایجاد یک فهرست خوب وقت بگذارید و از مشتری‌ها بخواهید که تجربه‌ی همکاری با شما را به صورت یک نقد معتبر پست کنند.

۹. با استفاده از پلت‌فرم‌های Yelp و Trust Pilot اعتماد مشتریان را بدست آورید

یکی از موانعی که صاحبان کسب و کار و افراد حرفه‌ای در مسیر شکوفایی اقتصادی با آن روبرو هستند، مساله جلب اعتماد مشتری است. اغلب مردم مایل نیستند به شرکت‌ها اعتماد کنند مگر اینکه به صورت مستقیم با آن آشنایی داشته باشند یا کسی را بشناسند که آن جا کار کرده باشد. در چنین مواردی است که سایت‌های Yelp و Trust Pilot می‌توانند گره‌گشا باشند. این وب‌‌سایت‌ها مشخصا به منظور کمک کردن به مشتریان برای پیدا کردن کمپانی مناسب برای همکاری طراحی شده‌اند. در این وب‌سایت‌ها افراد سابقه‌ی همکاری خود با شرکت‌ها و دیدگاه‌ خود نسبت با آنها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، به این ترتیب گذشته‌ی مشتریان و شرکت‌ها شفاف می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این پایگاه‌های اینترنتی، که در نوع خود بزرگترین هستند، برای جلب اعتماد مشتری‌های احتمالی استفاده کنید.

۱۰. از سرویس‌های rich snippets، AMP و FBIA استفاده کنید

اگر می‌خواهید که محتوای وب‌سایت شما بیشتر در معرض دید قرار گیرد، می‌توانید از سرویس‌های rich snippets، Accelerated Mobile Pages(AMP) یا Facebook Instant Articles(FBIA) استفاده کنید. با استفاده از rich snippets می‌توان به محتوای موجود در فروم‌ها از قبیل کسب و کارهای محلی، موسیقی، دستورالعمل‌ها، نقدها، تلویزیون، و ویدیوها و فیلم‌های سینمایی دسترسی پیدا کرد. با توجه به اینکه تمرکز کمپانی‌های Google و Facebook روی تلفن‌های همراه معطوف شده است، می‌توان گفت استفاده از AMP و FBIA شما را در موقعیت برتر نسبت به دیگران قرار می‌دهد و همچنین احتمال دیده شدن شما در لیست نتایج موتور‌های جستجو بیشتر می‌شود.

۱۱. با وب‌نویسانی که در زمینه‌ی کاری شما فعالیت دارند همکاری کنید

ارتباط داشتن با وب‌نویسانی که فعالیت آنها به زمینه‌ی کسب و کار شما نزدیک است می‌تواند روش موثری برای بازاریابی آنلاین بیزینس شما باشد، به ویژه زمانی که شما چیز جدید و مفیدی به آنها ارائه کنید که بتوانند در خلال یادداشت‌های خود به آن اشاره کنند. اگر شما به وب‌نویسی محبوبی برخورد کردید که یادداشت‌های او در مورد موضوعی است که با حیطه‌ی فعالیت شما ارتباط دارد، آیا بهتر نیست با او تماس بگیرید و راه‌های همکاری با او را بررسی کنید؟

یک روش عالی برای ایجاد همکاری این است که به عنوان نویسنده‌ی مهمان، در وب‌سایت او سرویس خود را معرفی کنید، البته واضح است که این کار مستلزم داشتن پیش‌زمینه در حوزه‌ی وب‌نویسی است. یک موضوع دیگر این است که شاید پیدا کردن وب‌نویسانی که مایل به همکاری باشند سخت باشد، اما تلاشتان ارزش آن را دارد که بتوانید به عنوان وب‌نویس مهمان پست بگذارید.

۱۲. به صورت مستمر در فروم‌های مخصوص تجارت مشارکت داشته باشید

بسیاری از مردم استراتژی نامناسبی برای حضور در فروم‌ها دارند. آنها به منظور بالا بردن رتبه‌ی خود در لیست نتایج موتور جستجوها، به صورت مداوم این فروم‌ها را با لینک‌های خود بمباران می‌کنند، در نتیجه، به عنوان اسپم شناخته شده و از فروم بیرون انداخته می‌شوند. اگر در مورد موضوع حضور آنلاین و بازاریابی کسب و کار خود جدی هستید بهتر است ابتدا یک فروم مرتبط با حیطه‌ی فعالیت خود پیدا کنید و قبل از این که لینک‌های وب‌سایت خود را قرار دهید، ابتدا در گفتگو‌ها شرکت کنید و محتوای باارزش پست کنید.

هیچ کس دوست ندارد که یک شخص مهمان وارد فروم شود و لینک‌های اسپم بگذارد. لینک را به عنوان بخشی از امضای خود در نظر بگیرید که می‌توانید در انتهای بعضی از پست‌های خود قرار دهید، البته در صورتی که طبق قوانین فروم مجاز به انجام این کار باشید. پس سعی نکنید که در هر گوشه‌ای کاربری را پیدا کرده و به طرف وب‌سایت خود بکشانید، چون اگر این کار را انجام دهید نه تنها نتیجه‌ی نمی‌گیرید، بلکه اعتبار شرکت خودتان را مخدوش می‌کنید.

۱۳. یک محصول یا سرویس رایگان به مشتریان پیشنهاد کنید

مطالعات نشان می‌دهد که اگر محصولی به صورت رایگان برای تست کردن به کسی پیشنهاد شود، نسبت به حالتی که باید مبلغ جزیی برای آن پرداخت شود، با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه می‌شود، پس چرا نباید یک سرویس یا محصول رایگان به مشتریان عرضه کرد؟ برای مثال می‌توانید یک مشاور‌ه‌ی ۱۵ دقیقه‌ای یا مدل پایه‌ی یک محصول را پیشنهاد دهید. صرف‌نظر از این که چه پیشنهادی می‌دهد، باید حتما اطلاعات کافی از مشتری بگیرید تا بعدا بتوانید با او در تماس باشید. اگر شما محصولی را بصورت رایگان به مشتری ارائه کنید، فرصت این را خواهید داشت که او را برای خرید محصولات دیگر متقاعد کنید. مردم وقتی هدیه‌ای را از کسی دریافت می‌کنند، احساس می‌کنند که به آن شخص بدهکارند.

۱۴. از وب‌سایت‌های Yahoo Local و Google Local که لیستی از بیزینس‌ها را ارائه می‌دهند استفاده کنید

اگر شما یک بیزینس محلی دارید و می‌خواهید سرویس یا محصول خود را که برای یک موقعیت جغرافیایی خاص طراحی شده است را به مشتریان عرضه کنید، می‌توانید از وب‌سایت‌هایی نظیر Yahoo Local و Google Local که فهرست شرکت‌های محلی را لیست می‌کنند، استفاده کنید.

به خصوص استفاده از Google Local پیشنهاد می‌شود، چون با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات معتبری در مورد کسب و کار خود را به مشتریان ارائه دهید، اطلاعاتی مانند آدرس شرکت شما که می‌تواند در Google Maps نیز ظاهر شود، ساعت‌ کاری شرکت و جزییات بیشتری که مایلید در مورد بیزینس خود به صورت عمومی منتشر کنید. سعی کنید این اطلاعات همیشه به روز و دقیق باشند.

۱۵. وب‌سایت خود را برای حضور در لیست نتایج موتور‌های جستجو بهینه کنید

یکی از کارهای اساسی که برای بازایابی آنلاین کسب و کار شما لازم است، بهینه کردن وب‌سایت برای گنجاندن کلید‌واژه‌های مرتبط است. با این حال نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که اگر بیزینس شما تازه تاسیس است (عمر آن کمتر از ۲ سال است) و دارای اعتبار و محتوای کمی است، ظاهر شدن در بالای لیست نتایج جستجوی گوگل، باوجود داشتن کلید‌واژه‌های مناسب، کار سختی خواهد بود. هدف این است که علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، بتوان در هر دو بخش درون صفحه‌ای (On-Page) و برون صفحه‌ای (Off-Page)، وب‌سایت خود را برای حضور بهتر لیست نتایج جستجو بهینه سازی کنید. انجام این کار، زمان‌بر و پیچیده است و باید به جنبه‌های مختلف وب‌سایت مانند سرعت بارگذاری، قابلیت استفاده در گوشی‌های همراه، سطح نوشتاری، اشاره به منابع، کیفیت مطالب و غیره توجه کنید. این کار بیشتر شبیه دوی ماراتون است تا دوی سرعت، پس اگر نتایج قابل ملاحظه‌ای در کوتاه مدت نصیبتان نشد، دلسرد نشوید.

۱۶. در مناسبت‌های مختلف به عنوان اسپانسر‌ شرکت کنید

در مراسم اهدای جوایز یا برگزاری رقابت‌های متنوع به عنوان اسپانسر با دیگر افراد حرفه‌ای یا شرکت‌های صاحب نامی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند همکاری داشته باشید. برای پیدا کردن چنین شرکت‌هایی می‌توانید از Facebook و LinkedIn بهره ببرید. هدف این است که اعتبار بیزینس خود در بین عموم را بالا ببرید.

۱۷.­ در کنفرانس یا ویدیو‌کنفرانس‌های حرفه‌ای سخنرانی کنید

اگر شما در زمینه‌ی فعالیت خود یکی از منابع بانفوذ هستید پس چرا نباید در کنفرانس‌های مربوط به حرفه‌ی خود سخنرانی کنید؟ قطعا اولین پیشنهاد ما سخنرانی در کنفرانس‌های خبری در TED Talks است، اما می‌توانید گام را فراتر بگذارید و در کنفرانس‌ها و ویدیو کنفرانس‌هایی که به صورت آنلاین برگزار می‌شوند سخنرانی کنید.

وقتی صحبت از بازاریابی آنلاین می‌شود، وبینار (webinar) ابزار قدرتمندی برای فروش تقریبا هر محصولی برای مشتریان مشتاق است. هرچه میزان مخاطبان بیشتر باشد به همان میزان فروش سرویس یا محصول شما بالاتر می‌رود. در بلند‌مدت این موضوع سبب افزایش اعتبار شما می‌شود که می‌تواند به عنوان بخشی از رزومه‌ی شما نیز قلمداد شود، بخصوص در مشاغلی که سخنرانی حرفه‌ای قسمتی از آن است.

۱۸. از بیانیه‌های مطبوعاتی برای انتقال اخبار شرکت یا اتفاقات مهم استفاده کنید

بیانیه‌ی مطبوعاتی، پوشش خبری سریعی را به دنبال نخواهد داشت. با اینکه بعضی از افراد حرفه‌ای در بخش رسانه از خروجی‌هایی نظیر Help a Reporter یا PR Web استفاده می‌کنند، ولی باید اذعان کرد که بیانیه‌های رسانه‌ای نمی‌توانند پوشش خبری فوری به وجود آورند. با این حال، بیانیه‌ای که خوب نوشته شده باشد و مشخصات لینکی معتبری داشته باشد می‌تواند تا حدی در ارتقا رتبه شما در لیست نتایج جستجو کمک کند.

۱۹. یک ایمیل رسمی برای برند خود راه‌اندازی کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برای کسب و کار خود به صورت آنلاین بازاریابی کنید این است که از یک ایمیل برای برند خود و به عنوان امضا استفاده کنید. تمام لینک‌های خود را وارد این ایمیل کنید. در این صورت به طور ضمنی می‌توانید بیزینس خود را به مخاطبانی که با آنها به صورت روزانه در ارتباط هستید معرفی کنید. همچنین باید لینک‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی و لینک‌های مرتبط با بازاریابی کسب و کار خود، مانند بروشور‌های دیجیتالی و سرویس‌های جدید شرکت را نیز مشمول این امر کنید. یک جمله در ارتباط با بیزینس خود و اهداف آن را در ایمیل برند خود بگنجانید.

۲۰.برای شناسایی مشتری‌های باارزش و جذب آنها از قانون ۸۰-۲۰ استفاده کنید

قانون ۸۰-۲۰ یا همان اصل پارتو (Pareto Principle)، بیان می‌کند که ۸۰ درصد نتیجه‌، حاصل ۲۰ از تلاش است. اساسا بخش کوچکی از کاری که انجام می‌دهیم نتایجی در پی خواهد داشت. با این حال، این قانون را می‌توان به تجارت نیز تعمیم داد، به این صورت که ۸۰ درصد فروش مربوط به ۲۰ درصد مشتریان است. اگر مشتری‌هایی که بیشترین سود را نصیب شما می‌کنند را شناسایی کنید، می‌توانید تخفیف و محصولات یا خدمات دیگری به او پیشنهاد دهید و با این روش، سود خود را بیشتر کنید. همچنین اگر مشتریان شما توسط کوکی‌ها (cookies) ردیابی می‌شوند یا از یک سیستم پرتابل برای ورود به سایت استفاده می‌کنند، می‌توانید آنها را هدف بازاریابی آنلاین خود قرار دهید.

۲۱. عکس و ویدیو با هشتگ مناسب در شبکه‌های اجتماعی Instagram، Flicker، Tumblr و Pinterest به اشتراک بگذارید.

وب‌سایت‌ها و شبکه‌های معتبری وجود دارند که می‌توانید عکس و ویدویوهای حرفه‌ای خود را در آنها پست کنید. از هشتگ‌ها و توضیحات مرتبط و مناسب استفاده کنید تا بخوبی بتوانید آنچه که پست می‌کنید را طبقه‌بندی کنید. همچنین شرکت‌ها و صنایع مرتبط را دنبال کنید و از هشتگ‌های آنها استفاده کنید.

 با استفاده از این روش بازاریابی آنلاین، انتظار نداشته باشید که بلافاصله نتیجه بگیرید و ترافیک سایت و فروش شما افزایش یابد. گرفتن نتیجه با این روش زمان‌بر خواهد بود. اما تا زمانی که در حال تولید محتوای باارزش هستید و با اشتیاق این کار را انجام می‌دهید، تعداد فالوور‌های شما طی ماه‌ها و سال‌های آینده‌ افزایش خواهد یافت. مطمئن شوید که به کامنت‌ها پاسخ می‌دهید، پست‌های دیگران را لایک کنید و تا جایی که می‌توانید با دیگران در ارتباط باشید تا بتوانید در ابتدای راه، خود را به دیگران معرفی کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن