مشاوره رایگان : 09173119959
معمولا تصور میشود که کاربران به صفحه درباره ما توجهی نکرده، متن معرفی شرکت را نمی خوانند و بیشتر به خدمات و محصولات ارائه شده در سایت مراجعه میکنند، این تفکر تا حدی صحیح است ولی زمانیکه قرار است یک بازدیدکننده به مشتری تبدیل شود اهمیت صفحه درباره ما یا درباره شرکت بیش از پیش افزایش می یابد.
بعنوان طراح سایت یا صاحب شرکت تمرکز ما بیشتر بر روی صفحات داخلی سایت و ارائه بهتر محصولات است و این امر موجب کاهش توجه به بخش های اصلی مانند صفحه درباره ما و تماس با ما خواهد شد. در دنیای تجارت امروز، برندها و شرکت های بزرگ در ارتباط با مشتریان و ایجاد احساس شناخت متقابل بسیار موفق عمل کرده اند تا جاییکه شما صاحبان بسیاری از شرکت های بزرگ مانند اپل و گوگل را بخوبی میشناسید و حتی ممکن است زندگینامه آنها را مطالعه کرده باشید.
چرا شرکت های بزرگ توجه ویژه ای به ارتباط دوطرفه با مشتریان در طراحی وب سایت دارند؟ ایجاد شناخت از شرکت شما به چه شکلی قابل انجام است؟ طراحی مناسب و ارائه اطلاعات در صفحه درباره ما میتواند اولین قدم شما در این مسیر باشد. در ادامه ۵ نکته مهم برای نوشتن صفحه درباره ما خوب در سایت را بررسی می کنیم.
افراد به دلایل مختلفی به سایت شما وارد میشوند و وظیفه شما شناسایی نیاز و هدف آنهاست . بعنوان مثال یک طراح را بررسی میکنیم؛ برای کاربران مهمترین نکات مشاهده نمونه کارها، نرم افزارهای مورد استفاده و سابقه فعالیت یک طراح خواهد بود. مشتریان بدنبال شخصی هستند که مدرک دانشگاهی معتبر، نمونه کارهای مناسب و خلاقیت کافی داشته باشد و بهترین مکان برای ارائه این اطلاعات صفحه درباره ما یا درباره شرکت خواهد بود.
اگر به عنوان یک فریلنسر در حوزه های هنری و تخصصی فعالیت میکنید صفحه درباره ما در واقع متنی برای معرفی شرکت نیست بلکه تمرکز آن باید بر تخصص و تجربه شما از نظر تحصیلی و کاری باشد.
شما باید تشخیص دهید که چه نوع ادبیاتی برای صفحه درباره ما و ارتباط بهتر با مشتریان مناسب است، این امر مستلزم شناخت مشتریان هدف، گروه سنی و زمینه فعالیت شرکت است. ادبیات مناسب در صفحه درباره ما میتواند موجب ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما گردد.
بعنوان مثال اگر شما وارد کننده تجهیزات فنی و مهندسی هستید معرفی شرکت های همکار، ارائه گواهی معتبر نمایندگی و محیط کاری و تعداد کارمندان شرکت در صفحه درباره ما میتواند مشوق مناسبی برای همکاری افراد با شما باشد ولی باید در نظر داشته باشید که ادبیات شما در این صفحه کاملا رسمی خواهد بود.
در مقابل برای یک نویسنده یا متخصص تولید محتوا رعایت استانداردهای نگارشی و حفظ امضای نویسندگی در این متن اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.
صفحه درباره ما محلی برای معرفی خود و ارتباط بهتر با مشتریان است. در این بخش نباید به معرفی محصولات خود و ارزش های آنها بپردازید بلکه از این فضا برای معرفی اهداف و سیاست های کلی شرکت استفاده کنید، اجازه دهید تا افراد با مطالعه صفحه درباره ما تا حد بیشتری با شما و تفاوت های اساسی شرکتتان با سایر رقبا آشنا شوند.
به این فکر کنید که مزیت رقابتی شما در مقایسه با سایر کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند چیست و در این صفحه علاوه بر معرفی شرکت، اهداف و چشم انداز خود را برای مخاطبین روشن کنید.
برای بیان داستان خود و یا شرکتتان میتوانید از تصاویر مناسب نیز بهره بگیرید، ارائه عکس هایی از محیط شرکت و کارخانه، همایش ها و نمایشگاه هایی که در آنها فعالیت داشته اید و یا حتی عکس پرسنل و مدیران شرکت در صفحه درباره ما میتواند تاثیر زیادی بر ایجاد این ارتباط و شناخت داشته باشد.
البته استفاده از تصاویر بستگی مستقیم به نوع مخاطب و هدف کسب و کار شما دارد. به عنوان مثال برای یک فروشگاه اینترنتی تصاویری از محیط کاری شرکت در بخش پشتیبانی و ارسال اهمیت بیشتری برای کاربران دارد. در حالیکه اگر شما یک آژانس تبلیغاتی هستید بهتر است از تصاویر مربوط به نیروهای خلاق و کارشناسان مطرح در این صفحه استفاده کنید.
دقت کنید که کیفیت تصویر و رعایت تکنیکهای حرفهای عکاسی نقش مهمی در برقراری ارتباط با مخاطب خواهد داشت. اگر عکاس خوبی نیستید، پیشنهاد میکنیم از خدمات عکاسی حرفه ای Kadro استفاده کنید. تصویر زیر نمونهای از خدمات این مجموعه خوش ذوق در زمینه عکاسی پرتره و تیم است.
صفحه درباره ما یا درباره شرکت مکان مناسبی برای معرفی مشتریان برگزیده خود و نظرات آنها در مورد شرکت و یا سایت شما است. از مشتریان خود بخواهید که نظر خود را در چند سطر کوتاه درباره شرکت شما و نحوه ارائه خدمات بنویسند و بخش ویژه ای در صفحه درباره ما به آن اختصاص دهید.
همچنین با معرفی همکاران تجاری و مشتریان شناخته شده خود در صفحه درباره ما براحتی میتوانید اعتماد افراد جدید را کسب کنید. این نحوه معرفی شرکت زمانی ارزشمند است که کسب و کار شما از جنس B2B باشد، به عبارت دیگر مشتریان شما شرکت ها یا سازمان ها هستند.
سایت آقای Justin Delabar یک نمونه مناسب برای طراحی صفحه درباره ما را استفاده کرده است که مناسب سایت های شخصی مانند سایت طراحان گرافیکی یا وبلاگ نویسان است. کوتاه بودن متن، ارائه اطلاعات شخصی، استفاده از تصویر، قرار دادن لوگو همکاران و یک نمونه نقل قول درباره سایت از مشتریان در کنار هم ظاهر زیبا و کارآمدی به صفحه درباره ما بخشیده است.
سایت paravelinc برای صفحه درباره ما و ایحاد ارتباط با بازدیدکننده به خوبی از تصاویر گروه خود استفاده کرده است. همچنین در ادامه نمونه ای از پروژه های انجام گرفته توسط گروه و همایش هایی که در آن حضور داشته اند قرار داده شده است. این نمونه از صفحه درباره ما انتخاب مناسبی برای شرکت های خدماتی و کوچک است. بررسی نمونه کارهای وبسیما در بخش طراحی سایت شرکتی میتواند ایده های جذابی را در این حوزه به شما معرفی کند.
در سایت B-Reel توجه ویژه ای به محتوا شده است، همچنین اولین پاراگراف به بیان اهداف و اساسنامه شرکت میپردازد. استفاده از تصویر همه کارمندان در کنار هم نشان دهنده برخورداری از پرسنل مناسب و همبستگی میان آنهاست. این نوع ارائه مطالب در بخش درباره ما میتواند انتخاب مناسبی برای شرکت های بزرگتر و یا کارخانجات باشد.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :*
ایمیل :
نظرات: *
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما