09173119959 مشاوره

سوالات کلی در خصوص نماد اعتماد الکترونیکی

1.1 نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟
نشانه‌اي است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي صادر شده و به کسب و کارهاي مجازي (کسب و کار اينترنتي و موبایل) مجاز با هدف ساماندهي، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا مي‌گردد؛ اين نماد پس از بررسي درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هويت و صلاحيت مالک (حقيقي يا حقوقي) آن براي مدت يک سال صادر مي‌گردد.


1.2 نماد اعتماد تا چه مدت اعتبار دارد؟
در حال حاضر نماد اعتماد اعتبار یکساله دارد.


1.3 ستاره‌های نماد اعتماد به چه معنی‌است؟
سطح اعتماد و کیفیت عملکرد و‌ب‌سایت را نشان می‌دهد. تعداد ستاره‌های بالاتر، نشان‌دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر عملکرد و‌ب‌سایت است.


1.4 نماد اعتماد بدون ستاره چیست؟
نماد اعتماد الکترونیکی (بدون ستاره) با هدف تسهیل فرایند اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی کوچک و نوپایی که موفق به رعایت تمامی الزامات تعریف شده در فرایند نماد اعتماد الکترونیکی نشده‌اند، اعطاء می شود.


1.5 آیا نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نیز تعلق می گیرد؟
بله. در حال حاضراعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز نیز تعلق می گیرد. کلیه فعالان کسب و کارهای الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز ، جهت ثبت نشانی فعالیت خود و آغاز فرآیند اخذ نماد اعتماد الکترونیکی می توانند با مراجعه به سامانه نمادو ایجاد حساب کاربری، اقدام به ثبت نشانی فعالیت خود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نمایند. همچنین کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود، از قسمت افزودن شناسه اقدام به ثبت نشانی فعالیت خود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها نمایند.


1.6 آیا قبل از دریافت نماد اعتماد، استفاده از عکس نماد اعتماد در سایت اشکالی دارد؟
بله. نشانه نماد اعتماد الکترونیکی یک علامت دولتی است وهرگونه جعل وسوء استفاده از آن علامت ممنوع و مشمول احکام جعل علامت دولتی است . استفاده از تصویر نماد به جای نشانه آن مصداق جعل می باشد و ضمانت اجراء کیفری دارد.


1.7 چه اطلاعاتی درباره کسب و کار اینترنتی مربوطه در پروفایل لوگوی نماد نمایش داده می‌شود؟
در صورت احراز شرایط دریافت نماد اعتماد و اخذ این مجوز، اقلام اطلاعاتی زیر به صورت عمومی در پروفایل شما در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد: نام کسب و کار، آدرس وب‌سایت، وضعیت اعتبار نماد اعطا شده، نام صاحب امتیاز، آدرس کسب و کار، تلفن ثابت و پست الکترونیکی.

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟
نشانه‌اي نمادين است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي صادر شده و به کسب و کارهاي مجازي (کسب و کار اينترنتي و موبایل) مجاز با هدف ساماندهي، احراز هويت و صلاحيت آنها اعطا مي‌گردد؛ اين نماد پس از بررسي درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هويت و صلاحيت مالک (حقيقي يا حقوقي) آن براي مدت دو سال صادر مي‌گردد.

Bounce Rate چیست و چگونه عمل می کند

در این قسمت از مقالات طراحی سایت شیراز  می خواهیم بگوییم Bounce Rate چیست و چگونه عمل می کند . در ابتدا به تعریف لغت Bounce rate می پردازیم . لغت Bounce در انگلیسی به معنای گزاف گویی می باشد و Bounce rate را به طور لغوی می توان میزان پس زدگی نامید . به طور کل Bounce Rate میزان بازدیدکنندگانی که وارد سایت و یا صفحه شما شده اند و بدون آنکه وارد پیج دیگری از سایت شما شوند و یا بر روی لینکی کلیک کنند ، سایت شما را ترک میکنند .

 

Bounce Rate

Bounce rate میزان بازدیدکنندگان از سایت شما و همچنین مطالب مفیدی که کاربران به آن دسترسی نیافته اند و یا گرافیک سایت شما را نپسندیده اند و یا از بازدید سایت پشیمان شده اند را نشان می دهد بنابراین هرچه درصد Bounce Rate کمتر باشد ، شما سایت موفق تری محسوب میشوید . از عواملی که موجب بالا رفتن bounce rate می شود این است که وقتی کسی شما را میبیند و یا کلمات کلیدی را در گوگل جستجو میکند و به سایت شما می آید ولی نشانی از خواسته خود نمیبیند ، به شدت دلزده شده و سایت را ترک خواهد کرد .

انتخاب رنگ نامناسب و بی ربط به لوگو و نام شرکت و یا حجم بالای صفحات به دلیل استفاده از عکس های پرحجم نیز این امکان را دارند تا در فراری داردن کاربری موثر باشند . برای داشتن bounce rate پایین باید فیلدها را در جای درست خود قرار داد و از عبارات مناسب برای هدایت کاربران استفاده کرد .
همینطور هدایت کاربران در تبلیغات و سئو سازی ، به یک صفحه فرود (Landing Page ) مناسب نیز از مهمترین عوامل میباشد که باید رعایت شود . ضمن آنکه کلیک بر روی تبلیغاتی که لینک خارجی دارند و باعث میشوند کاربر از سایت شما خارج شود نیز ، Bounce Rate سایت شما را بالا میبرد.

اگر پیغام ها و توضیحات خطا به درستی طراحی نشود می توانند عاملی مهم در افزایش bounce rate باشند . مثلا اگر در فرمی خطایی صورت گرفت پیغام خطا در همان قسمت input وارد شود و از نمایش پیغام خطا توسط pop up اجتناب شود . اگر از پیغامی جهت راهنمایی یا دادن دستورالعمل به کاربران استفاده می کنید سعی کنید از جملات مثبت استفاده نمایید . از به کار بردن لغاتی چون – خطا – ، – اشتباه – ، – باید – ،…. اجتناب کنید و سعی کنید از لغات مثبت تری استفاده نمایید که کاربر احساس حماقت و جهالت نکند .

 

فرمول تقریبی Bounce Rate

بازدیدکنند هایی که یک صفحه را میبینند و خارج می شوند ، تقسیم بر تعداد همه بازدیدکننده ها . این عدد درصدی تقریبی توسط گوگل آنالیتیک و الکسا نیز در اختیار ما قرار می گیرد.  بدیهی ست که هرچه عدد کوچکتر باشد نشان دهنده این است که طراحی سایت شما مورد علاقه ویزیتورها قرار گرفته است .

سیرن جهت تجزیه و تحلیل رقبا و افزایش بهینه سازی وب سایت چه راهی را پیشنهاد می کند؟

بهینه سازی وب سایت شما بر روی موتورهای جستجو


استارت سایت برای ترافیک موثر را ارائه می دهد که مانند ثروتی است که باید از طریق فروش محصولات به پول واقعی تبدیل شود . تجزیه و تحلیل و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) قابلیت افزایش ترافیک وب سایت شما و نگهداری وب سایت تان برای پیشی گرفتن از رقبا :


ویژگی ها      محتوای اختصاصی بسته ها

تجزیه و تحلیل وب سایت  

افزایش ترافیک وب سایت با تجزیه و تحلیل دقیق از هر جنبه ای از وب سایت شما، از جمله پیشنهادات بهینه سازی که در آن شما می توانید تغییرات را بر اساس داده های جمع آوری شده زنده و در زمان واقعی از موتورهای جستجو مشاهده کنید .       

               

 تجزیه و تحلیل آماری 

تجزیه و تحلیل ترافیک سایت یک راه آسان برای پیگیری عملکرد وب سایت شما است . ما با ارائه آمار دقیق سایت شما به شما این امکان را می دهیم که دارای بینش دقیقی درباره وضعیت سایت رقبا و مقایسه آن با سایت خودتان بشوید . بنابراین شما می دانید دقیقا کجا ایستاده اید و چگونه می توانید جلوتر از رقبای خود بروید .       

        

   تجزیه و تحلیل رقبا

ما حتی باید به شما قدرت رقابت با وب سایت هایی که بالاتر از شما قرار گرفته اند را بدهیم . با تجزیه و تحلیل رقیب شما می توانید آنچه که رقبای تان انجام می دهند را پیدا کنید ، بنابراین شما می توانید آن را به نفع خود استفاده کنید.       

               

    

دستورالعمل بهینه سازی

ما نه تنها شما آمار وب سایت تان را ارائه می دهیم و به شما می گوئیم در کجا قرار دارید ، بلکه با ارائه تکنیک های عملی و اختصاصی و همچنین مشاوره بهینه سازی به شما آموزش می دهیم که چگونه شما می توانید وب سایت خود را بهینه سازی کنید .

          

 پژوهش درباره کلمات کلیدی هدفمند

جذب ترافیک بیشتر تنها با استفاده از کلمات کلیدی مناسب اتفاق می افتد . این تحقیق و بررسی شامل : بررسی عواملی مانند محصولات و خدمات شما ، مخاطبان شما ، علاقه مندان شما خواهد بود . مهم تر از همه دانستن این نکته از اهمیت بالائی برخوردار است که بازدید کنندگان از طریق چه کلمات کلیدی وب سایت شما را می یابند . همچنین تجزیه و تحلیل رقبا ، عملکرد رتبه بندی سایت شما و لینک های ارجاعی به شما موجب موفقیت سایت شما در جذب مخاطبان و ترافیک بیشتر می شود .       

               

   محبوبیت لینک

یکی از مهم ترین شاخص های موتور جستجو است که به شما نشان می دهد که چگونه بسیاری از سایت های لینک به وب سایت شما داده اند

               

 تضمین رتبه بندی گوگل

ما تضمین می کنیم که تا زمانی که شما از اصول بهینه سازی در محتوای وب سایت تان و همچنین به روز رسانی محتوا برخوردار باشید رتبه های خود را حفظ کنید .       

               

  گزارش ماهانه از طریق پست الکترونیک

ما به شما کمک می کنیم تا از آهنگ رشد وب سایت تان در موتورهای جستجو با خبر شوید . همچنین اگر محتوای وب سایت شما نیاز به تغییرات و یا به روز رسانی داشت ما از طریق ارسال یک ایمیل به روز رسانی را در هر ماه انجام می دهیم

.

چرا باید بهینه سازی کنیم؟

بهینه سازی به تمامی کارهایی که باعث بهبود کیفیت سایت (بهبود ترافیک سایت یا بهبود کارایی و سرعت سایت) شود گفته می‌شود

بهینه سازی باعث می‌شود که به اهداف خود نزدیک شوید.با بهینه سازی می‌توان بهتر دیده شوید ترافیک بیشتری دریافت کنید یا تحقق هر هدف دیگری که در ذهن دارید.

بهینه سازی چیست؟

بهینه سازی چیست؟

بهینه سازی به تمامی کارهایی که باعث بهبود کیفیت سایت (بهبود ترافیک سایت یا بهبود کارایی و سرعت سایت) شود گفته می‌شود.

چرا باید بهینه سازی کنیم؟

بهینه سازی باعث می‌شود که به اهداف خود نزدیک شوید.با بهینه سازی می‌توان بهتر دیده شوید ترافیک بیشتری دریافت کنید یا تحقق هر هدف دیگری که در ذهن دارید.

بهینه سازی چیست؟

ما در روز کارهای بسیاری انجام می‌دهیم، چیزهایی می‌خوریم، چیزهایی یاد می‌گیریم، به جاهای مختلفی می‌رویم، از وسایل مختلفی استفاده می‌کنیم و … و البته سعی ما این است که تمامی این کارها را به «بهترین» نحو ممکن انجام دهیم. مثلاً اگر می‌خواهیم خرید کنیم، بهترین یعنی باکیفیت‌ترین محصولات را بخریم. یا مثلاً اگر می‌خواهیم درسی را بخوانیم، آن را به بهترین شکل، یعنی به شکلی که توانایی حل مسائل مختلف آن درس را به ما بدهد، یاد بگیریم.

واضح است که برای انجام‌دادن هر کار راه‌های زیادی وجود دارد. مثلاً فرض کنید که مادرتان یک فهرست خرید به شما داده و خواسته‌است که تمامی آن‌ها را تهیه کنید. انتخاب‌های زیادی برای خرید وجود دارد، این‌که اول چه کالاهایی خریداری شوند و بعد این‌که هر کالا را از کدام مغازه بخریم. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که، چگونه خرید کنیم که هم «کمترین» پول را بپردازیم و هم خرید «کمترین» زمان ممکن طول بکشد.به عبارت دیگر چگونه خرید کنیم که خرید ما «بهترین» یا «بهینه» باشد.

در دنیای دیجیتال ( اینترنت ) هم همینطور است مدیران سایت‌ها خواهان بهترین سایت بالاترین ترافیک و افزایش اقتدار و اعتبار محتوای سایت هستند و کاربران دوست دارند با وارد کردن آدرس سایت و زدن اینتر سایت باز کنند و براحتی با جستجوی عبارتی در موتور جستجوگر به نتایح موردنظر خود برسند و… پس بهینه سازی به کارهایی گفته می‌شود که ما را به اهدافمان می‌رساند.

بهینه ساز کیست؟

 

بهینه ساز به فرد یا تیمی گفته می‌شود که راهکارهای رسیدن به اهداف را می‌شناسد. به طور مثال در بهینه سازی سایت، بهینه ساز کسی است که با تمامی راهکارهای بهینه سازی سایت آشنا است.

بهینه سازی سایت چیست

بهینه سازی سایت به کارهایی گفته می‌شود که باعث رسیدن به اهداف وبمستران می‌شود. سئو قالبفا به دلیل مفهومی که سئو در ذهن وبمستران ایجاد شده است، بهینه سازی سایت را جدا از مفهوم سئو قرار داده است در صورتی که در اصل این دو مفهوم یکی هستند.

بهینه سازی سایت که سئو قالبفا از مفهوم سئو جدا کرده است عبارت است از : بهینه سازی کارایی و عملکرد سایت و افزایش سرعت سایت، بهینه سازی ظاهر سایت و سازگار کردن با انواع مرورگر از جمله مرورگر اکسپلورر نسخه 8 به بالا، بهینه سازی نسخه تبلت و موبایل و سازگار کردن سایت با انواع تبلت و موبایل و صفحات نمایشگر، بهینه سازی و استاندارد سازی کد نویسی ظاهر سایت و رفع ارورهای کدنویسی در زبان HTML CSS JS و بهینه سازی و اصولی نویسی کدنویسی باطن سایت و رفع ارورهای کدنویسی

seo، بهینه سلزی وب سایت 

چطور مي توانم از وضعيت ثبت شدن يا نشدن Domain مورد نظرم مطلع شوم ؟

 مي توانيد به قسمت Whois مراجعه نمائيد و از وضعيت ثبت و مشخصات مالکيت هر Domain مطلع شويد .

آیا نام دامنه بر سئو تاثیر می گذارد؟

اولین مرحله از ساخت یک وب سایت انتخاب یک نام دامنه میباشد بعد از آن شما باید تصمیم برای انتخاب موضوع وب سایت است و بعد به نوشتن مطالب خود بپردازید.

بهترین نوع نام دامنه نام هایی از عبارات کلیدیی میباشد که شما می خواهید مورد هدف خود قرار بدهید و برای بهبودی رتبه بندی خود در SERP گوگل استفاده شوند میباشد. نام دامنه نقطه شروع برای هر موتور جستجو به هنگام تصمیم گیری برای به لیست کشیدن وب سایت ها میباشد. دلیلی که گوگل اهمیت زیادی به نام دامنه می دهد این است که تغییر دادن نام دامنه بسیار سخت میباشد به همین دلیلی بسیار توصیه می کنند نام دامنه ای را انتخاب کنید که شامل کلمات کلیدی مورد هدفتان باشد.

در حقیقت انتخاب نام دامین مناسب یکی از مهمترین عوامل SEO میباشد. این به عنوان یک نتیجه مستقیم از اهمیت نام دامنه در گوگل نیست اما به عنوان یک تاثیر کننده بر SEO صفحه و لینک دهنده به سایت میباشد. برای شروع اگر نام دامنه شما شامل کلمات کلیدی خود باشد شما قادر به معرفی این کلمات به صورت آسان تر در داخل محتوا متن وب سایت تان خواهید بود . این گونه مهم ترین وب سایت های تمایل خواهند داشت تا به کلمه دامنه شما لینک بزنند و این یک اثر عظیم بر موقعیت و رتبه بندی وب سایت تان در  SERPs  گوگل خواهد داشت.

رایج ترین اصطلاحات در طراحی سایت را به همراه مفهوم شرح مینمایید؟

- Web Page یا صفحه‌ی وِب:

به مجموعه ای از تصاویر و نوشته‌ها که به صورت یک صفحه از طریق اینترنت قابل دسترسی می‌باشند ، صفحه وب می‌گویند .

 

- Web Site یا وب سایت- سایت:

پایگاهی بر روی فضای مجازی اینترنت ، شامل مجموعه ای از صفحات وب است. که توسط آدرس مخصوصی (Domain) از طریق اینترنت قابل دسترسی می‌باشند. این صفحه‌ها می‌تواند حاوی اخبار، تصاویر ، اطلاعات علمی و تجاری ، تبلیغات و … باشد.

 

- Domain یا نام دامنه:

نام بین‌المللی مخصوصی که برای هر وب سایت ثبت می‌شود و به عنوان آدرس آن سایت محسوب می‌گردد .

 

پسوند دامنه: 

یا به اصطلاح انگلیسی آن Domain Extention که در واقع بخش انتهایی آدرس دامنه را شامل می شود. پسوند های دامنه معمولا بیانگر زمینه فعالیت یا محل فعالیت وبسایت هستند. از متداولترین پسوندهای دامنه می توان به .com و .net یا .org اشاره کرد همچنین از پسوندهای دامنه که محل فعالیت را مشخص می سازند می توان پسوند دامنه ایران .ir را مثال زد. پسوند هایی هم که زمینه فعالیت وبسایت را مشخص می کنند مثل .edu یا .gov که به ترتیب بیانگر فعالیت آموزشی و فعالیت دولتی هستند.

 

زیردامنه (sub domain) یا پسوند دامنه :

در واقع بخش ابتدایی آدرس دامنه هستند. به عنوان مثال www. خود یک زیردامنه محسوب می شود که البته از آنجا که زیردامنه پیش فرض برای دامنه ها در نظر گرفته شده وارد کردن و یا وارد نکردن آن بصورت پیش فرض تفاوتی نخواهد داشت. زیردامنه ها ممکن است خود وبسایت های متفاوتی باشند. مثلا سرویس دهنده های وبلاگ از زیردامنه ها برای ایجاد وبلاگ های شخصی کاربران استفاده می کنند که هر یک با دامنه اصلی متفاوت است. گاه زیردامنه ها به منظورهای مختلف تعیین می شوند مثلا از آنها برای فروم یا میل باکس استفاده می گردد. گاه هم هر زیر دامنه بیانگر یک زبان سایت است.

 

Web Host میزبان وب:

میزبان وب به کامپیوتری گفته می‌شود که اطلاعات یک یا چند وب سایت بر روی آن قرار می‌گیرد و هنگامی که کاربری در مرورگر وب خود ، آدرس سایت مورد نظر را را وارد می‌کند ، مرورگر کامپیوتر شخصی کاربر از طریق خط تلفن و یا آنتن‌های ماهواره‌ای با وب سرور ( Web Server ) که بر روی آن میزبان نصب شده است ارتباط برقرار نموده و صفحات مورد نظر را به نمایش در می‌آورد .

 

 Web Server یا وب سرور:

به نرم افزاری گفته می‌شود که بر روی کامپیوتر میزبان نصب شده و صفحات وبِ درخواستی مرورگرهای وب را برای آنها ارسال می‌نماید. البته اغلب از میزبان وب به عنوان وب سرور نام برده می‌شود که این از نظر تکنیکی صحیح نمی‌باشد.

 

Static Page یا صفحه‌ی ثابت:

صفحه‌ی وبی می‌باشد که مطالب داخل آن برای مراجعه کننده ثابت هستند وهمچنین برای تمام کاربران اینترنت به یک صورت نمایش داده می‌شوند .

 

 Dynamic Page یا صفحه‌ی پویا:

به صفحه‌ی وبی گفته می‌شود که مطالب و محتویات آن متغیر هستند و به درخواست کاربران در آن‌ها اطلاعات متفاوتی نمایش داده شده و نیز امکان وارد کردن اطلاعاتی توسط کاربران اینترنت در آن‌ها میسر می‌باشد . برای تولید این صفحه‌ها نیاز به برنامه نویسی‌های خاصی می‌باشد.

 

- Home Page یا صفحه اصلی:

صفحه‌ی اصلی و ابتدایی یک وب سایت که بازدید کننده وب سایت آن را در ابتدا مشاهده می‌نماید. این صفحه شامل ، اخبار مهم ، تصاویر اولیه ، پیوندهایی به بخش های مختلف آن سایت و نیز پیوند‌هایی به سایت‌های دیگر و یا تبلیغات دارنده‌ی وِب سایت می‌باشد.

 

- Intro یا اینترو:

انیمیشنی است که در ابتدای وب سایت جهت جذاب تر شدن ، تاثیر تبلیغاتی بیشتر و خوش آمد گویی به کاربران نمایش داده می‌شود .

 

- Flash Site یا سایت فلش:

وب سایتی است که به شکل کامل و یا در بعضی از بخش‌ها با استفاده از صدا ، انیمیشن و … توسط نرم‌افزارهای خاصی ساخته می‌شود .

 

- HTML یا اچ تی ام ال:

HTML در حقیقت زبان اصلی در طراحی وب و پل ارتباطی بین طراح و مرورگر وب است. امروزه از نسخه جدیدتر HTML که XHTML نام دارد استفاده می‌شود. با استفاده از کدنویسی صحیح و استاندارد XHTML، می‌توان اطمینان داشت که وب‌سایت طراحی شده در مرورگرهای مختلف با کمترین مشکلات نمایش داده خواهد شد.

 

- CSS یا سی اس اس:

CSS ابزاریست جهت قالب‌بندی، رنگ‌بندی و ایجاد جلوه‌های تصویری و گرافیکی در صفحات HTML. استفاده از CSS اعمال تغییرات جدید گرافیکی را برای دارنده وب‌سایت بسیار آسان می‌کند.

مواردی که بایستی در طراحی وب سایت موفق رعایت نماییم به صورت خلاصه چیست؟

سایت خود را برای دستگاه های موبایل، بهینه سازی کنید.

حدود 20 درصد از کل ترافیکی که به وب سایت شما می آیند، از طریق دستگاه های موبایل می باشند. طراحی وب سایت واکنش گرا و طراحی وب سایت انطباقی از راه هایی است که سایت ها را در انواع صفحه نمایش ها با سایزهای مختلف، بهتر نمایش می دهد. همیشه وب سایت خود را در مرورگرهای مختلف چک کنید تا مطمئن شوید که برای بازدیدکنندگان تجربه ای مناسب را رقم خواهید زد. یک رابط کاربری مناسب با پتانسیل بالا طراحی کنید که در دستگاه های مختلف با هیچ مشکلی، به نمایش در آید.

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

استفاده از رسانه های اجتماعی و ادغام شدن با آن ها جزئی از هسته های اصلی هر پروژه طراحی وب سایت می باشد. به این وسیله می توانید در حالی که رابط کاربری خوبی را حفظ می کنید، استراتژی های بازاریابی و سئو را افزایش دهید. کاربران انتظار دارند که آیکون های مربوط به اشتراک گذاری در شبکه های Twitter ، Facebook و . . . را در صفحه اصلی شما ببینند. پس برای طراحی وب سایت، این عناصر اجتماعی از نکات حساس و بسیار ضروری است.

در صفحه اصلی سایت خود گزینه ثبت نام ایمیل را قرار دهید.

در ارتباط بودن با مشتریان باید جزء اولین سیاست های کاری شما در طراحی وب سایت باشد. بازدیدکنندگان دوست دارند که با شما در ارتباط باشند و چیزی که شما می گویید را بشنوند. حتی اگر هنوز آماده خرید نیستند.

در این صورت وجود یک بازاریابی ایمیلی منظم، ایده آل خواهد بود. با این کار، سایت شما در ذهن آنها حفظ شده و کمک می کند که با آن ها در ارتباط باشید. پس یک فرم ثبت نام در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید تا بتوانید پتانسیل خرید خود را بالا ببرید.

 مواردی که ذکر شد، نکات پایه ای است که باید در هنگام طراحی وب سایت، لحاظ شوند. و ما به تمام مشتریان خود در جلسه مشاوره بهینه سازی اعلام می نماییم

مقدمات طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت بسیار آسان تر از چیزی است که فکر می کنید. شما فقط باید کمی صبور باشید، آنگاه همه چیز به راحتی انجام می شود. تنها چیزی که شما نیاز دارید کمی مهارت در زمینه طراحی سایت است. بعد از آن فرآیند، طراحی سایت را در مسیر درست دنبال کنید. برای موفقیت در طراحی سایت باید با موارد زیر آشنا باشید.

چه طور دامنه خود را انتخاب کنید

چه طور دامنه را ثبت کنید

چه طور اکانت میزبانی خود را تشکیل دهید

چه طور یک وب سایت بسازید

قالب وب سایت خود را چه طور بارگذاری کنید

باور کنید یاد گرفتن موارد مشخص شده در بالا سخت نیست. همان طور که قبلاً گفتیم فقط کافیست کمی صبور باشید. شما برای این که بتوانید اطلاعاتی راجع به تکنیک های بالا بدست بیاورید، چند گزینه پیش روی خود دارید.

شما می توانید تمامی موارد اشاره شده بالا را در اینترنت جستجو کنید، یادداشت برداری کنید و آن ها را در فرآیند طراحی سایت انجام دهید یا اگر تمامی اطلاعات مورد نیاز را، یکجا می خواهید، می توانید این اطلاعات را از طریق یک منبع دسته اول که همه آموزش های ضروری و استراتژی های قابل درک را ارئه داده است دانلود کنید تا بتوانید وب سایت خود را در چند مرحله ساده بسازید.

حال اگر می خواهید برای بازاریابی اینترنتی برنامه ریزی کنید، ساختن وب سایت اولین قدم در این فرآیند است. همچنین نیاز است که راجع به موارد زیر هم اطلاعات کسب کنید:

چه طور یک سرویس پاسخگوی خودکار پیدا کنید

چه طور یک لیست از مشتریان خود برای ارسال ایمیل ایجاد کنید

چه طور ترافیک را به سایت خود هدایت کنید

تمامی موارد بالا در کتاب های الکترونیکی وجود دارد که دید خوبی به شما می دهد تا بتوانید بازاریابی اینترنتی خود را گسترش دهید. شما همچنین برای ایجاد وب سایت خود یک راه سومی هم دارید و آن هم این که از یک شرکت طراحی سایت مطمئن کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد.

آیا باید برند را در عنوان صفحات بکار برد؟

دو فرمت برای استفاده از برند در تایتل صفحه وجود دارد که در ذیل ارائه شده است:

عنوان صفحه 1: برند | کلمات کلیدی اولیه – کلمه کلید ثانویه

عنوان صفحه 2: کلمات کلیدی اولیه – کلمه کلید ثانویه | برند

اگر برند شما معروف است از فرمت عنوان صفحه 1 استفاده کنید. اما در صورتیکه برند ناشناخته‌ای دارید بهتر است که از فرمت دوم استفاده شود.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌تواند عنوان برند را کلا از تایتل صفحات حذف نمایید، که این بستگی به هدف شما دارد.

به عنوان مثال اگر تمرکز اصلی شما روی برند باشد از آن استفاده و در غیر این صورت از آن استفاده نکنید.

نحوه نوشتن عنوان صفحه بر اساس قوانین سئو چیست؟

عنوان یا Title هر صفحه مهم‌ترین بخشی است که در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

ضمن نوشتن آن بر اساس سئو باید توجه داشت که بتواند کلیت کار و اهداف سایت را نیز نمایش دهد. پس سعی کنید در عین رعایت اصول سئو این عناوین را User friendly تر بنویسیم تا نرخ کلیک افزایش یابد.

نکاتی که باید در نوشتن عنوان صفحه رعایت نمود

عنوان صفحه باید بین 65 تا 70 کاراکتر باشد.

عنوان صفحه باید شامل کلمات کلیدی باشد.

کلمات کلیدی هر چه به اول تایتل نزدیک‌تر باشد سریع‌تر ایندکس می‌شود.

هر صفحه باید عنوان یکتا داشته باشد و اگر دو صفحه با عنوان‌های یکسان داشته باشیم، مشکل محتوای تکراری خواهیم داشت.

از بکار بردن کلمات کلیدی کم اهمیت خود داری کنید.

هنگام خرید دامنه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گر می خواهید قدم نخست را برای داشتن وب سایتی متناسب با حرفه و فعالیت خود بردارید ، قبل از هر اقدامی مطلب زیر را به دقت مطالعه بفرمایید !


نکته ی نخست :

نامی که برای وب سایت خود انتخاب می نمایید بايد دارای شرايط زير باشد : 

1 - تا حد ممکن کوتاه و خلاصه باشد . 

2 - متناسب با نوع فعاليت وب سايت باشد .

3 - از حروف جدا کننده یی مانند (-) تا حد امکان استفاده نشود . 

4 - تايپ آن برای بازدید کنندگان آسان باشد . 

اما اگر از دیدگاهی عمیق تر بنگریم ، ثبت دامنه ( Domain Registration ) اولین گام برای حضور در سرزمین جهانی وب ( اینترنت ) است . این گام ، حساسیت های خود را نیز داراست . نام دامنه در صورتی که با محتوا و معنا ، مرتبط و متناسب با کاربری وب سایت شما انتخاب شود ، باعث جذب بازدید کنندگان و کاربران شده ؛ آسان تر به خاطر سپرده می شود و مراجعه ی دوباره به وب سایت شما با اشتیاق مضاعف کاربران و بازدیدکنندگان همراه خواهد بود ؛ بنابراین در انتخاب نام دامنه خود دقت و ذوق لازم را به خرج دهید .


نکته ی دوم : 

سازمان یا شخصی که ثبت دامنه ی خود را به آن می سپارید ، باید چه از نظر امنیتی و چه از نظر اعتباری ، صاحب صلاحیت باشد ؛ چرا که معرفی شما ، سازمانتان یا انجام کسب و کار در اینترنت بر پایه ی این « نام - دامنه » بنا خواهد شد و عدم در نظر گرفتن صلاحیت و اعتبار شرکت ثبت کننده ، در آینده ممکن است هزینه های بسیاری را به شما تحمیل کند . 

مشخصات دامنه مانند : نام ، Email ، نشانی ، تلفن و فکس به نام خودتان يا شرکتتان ثبت شود ؛ زيرا اين اطلاعات را براحتی می توان از طريق سايت های ثبت کننده ی دامنه استخراج کرده و در صورتی که اطلاعات مربوط به شخص یا شرکت ديگری باشد ، صاحب دامنه شما شناخته نخواهید شد .


نکته ی سوم :

به هيچ عنوان دامنه ی خود را در سايت هايی که رایگان دامنه ثبت می کنند ، ثبت نکنيد .


نکته ی چهارم :

همان طور که هر شخص حقیقی یا حقوقی یا شرکتی دارای مشخصاتی يکتا مانند : نام ، نشانی و يا نشان ( آرم ) می باشد ، برای حضور در اينترنت نیز می بايست نام و نشانی مجزا برای خود داشته باشد . در سرزمین گسترده ی اینترنت ، اين نام و نشانی مجزا و انحصاری اصطلاحاً با نام دامنه ( Domain ) شناخته می شود . هر دامنه دارای 3 بخش اصلی است که با نقطه ( . ) از هم جدا می شود . 

www.yourname.com 

این نام و نشانی اینترنتی پس از ثبت به صاحب آن تعلق داشته و امکان دریافت و ثبت نام مجدد آن در زمان تعیین شده هنگام خرید و ثبت برای هیچ شخص حقیقی و حقوقی وجود نخواهد داشت . مگر اینکه صاحب دامنه پس از انقضای مدت زمان ثبت ، آن را تمدید نکرده باشد ، در این صورت شخص دیگری می تواند آن دامنه را به نام خود ثبت نماید . بنابراین اگر نام و نشانی اینترنتی تان از اهمیت زیادی برایتان برخوردار است در تمدید آن بکوشید .


نکته ی پنجم :

متناسب با هدف ها ، برنامه ها ، فعالیت ها و کارهای گوناگون ، پسوند دامنه های بسیاری توسط شرکت ها و سازمان های متولی سرزمین اینترنت ایجاد شده اند كه متداول ترين آنها عبارتند از : com , net , org , biz , info , cc , tv , ws , us , ir , ... 

انتخاب این پسوند دامنه ها برای خرید و ثبت  نشان و نام اینترنتی تان بستگی به کاربرد و هدف شما دارد ؛ که در زير توضيح کوتاهی درباره ی برخی از آنها آمده است : 

(  ir, uk , us ,jp , ... ) چنين حوزه هایی نشان دهنده ی کشور مربوط به دومين می باشد به عنوان مثال پسوند دامنه ی ( ir. ) نشان دهنده ی این است که نام و نشان اینترنتی مربوط به کشور عزیزمان ایران است ؛ یا ( us. ) مربوط به آمریکاست و ...

com. مربوط به شرکتها و سازمان هاي بازرگاني و تجاري مي باشدl( commercial )  

net. مربوط به شرکت ها و شبکه های ارائه دهنده ی خدمات اينترنت ، ثبت دومين و ميزبانی وب می باشد . 

org. مربوط به سازمان ها و تشکيلات سازمانی می باشدl( organization )   

biz. مربوط به شرکتها وسازمان هاي تجاری و اقتصادی می باشد ( business )


نکته ی ششم :

برای بعضی پسوند ها مانند پسوند های منطقه ای - کشوری ( مانند پسوندهای « ir » ایران و یا پسوندهای « ae » امارات متحده عربی ) با توجه به انحصاری بودن ثبت توسط نهادهای دولتی و مربوطه ، تنها یک گزینه برای تقاضای ثبت و خرید وجود دارد ، اما برای دامنه هایی که ثبت آنها توسط شرکت های گوناگون تجاری و واسطه های آنان به فروش می رسند ؛ شما گزینه های متعددی برای خرید و ثبت نام دامنه ی خود دارید . برای خرید و ثبت نام چنین خدماتی باید به کیفیت ارائه ، رعایت حق مالکیت ، مسائل حقوقی ، پشتیبانی و تعهد سازمان و شرکت ثبت کننده و دیگر موارد جانبی توجه کافی داشته باشید .  


سخن پایانی :

با سرزمین اینترنت ، جهان امروز دهکده یی ست کوچک با ارتباط های کهکشانی ، برنده کسی ست که خود را به ذرات این کهکشان وصل نماید تا افق در افق کهکشانی بیندیشد و بیافریند ... تعلل در نپیوستن به این راه دور افتادن از افق های روشن پیشرفت و پیروزی به سوی آینده یی شادازاد را به شور بختی به همراه دارد هموطن ... اما نگرانی و افسوس در دل ما فرزندان ایران جای ندارد ... ما ، همواره همراه و یار شماییم تا همه با هم خود را به سرزمین بی انتهای اینترنت وصل نماییم ... با ما مشورت نمایید و در صورت داشتن پرسش درباره ی ثبت و خرید نام و دامنه ی اینترنتی با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید . پیروز و سربلند شمایید !...

 

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک در چیست؟

طراحی سایت داینامیک به نوعی طراحی سایت گفته می‌شود که در آن، تمام نیازمندی های یک مشتری بررسی شده و بر اساس آن طرحی انعطاف پذیر طراحی می‌شود و صاحب وب سایت خود می‌تواند بر اساس ضرورت و صلاح دید خود، محتویات سایتش را به صورت Online تغییر دهد.

سایت استاتیک به سایتی گفته می‌شود که در طول حیاتش چندان نیاز به تغییر ندارد، یا اگر هم داشته باشد، از نظر زمانی محدودیتی ندارد. در طراحی سایت استاتیک تمامی مطالب وب سایت به طراح وب ارائه می‌شود و هم زمان با طراحی، مطالب آن نیز در داخل صفحه گنجانده خواهد شد

مراحل انجام وب سایت در سیرن چگونه است؟

سیرن کلیه  پروژه‌های طراحی سایت خود را در فازهای اصلی زیر پیاده سازی می‌نماید

 تحلیل و گزارش شناخت از اهداف مدیران

امکان سنجی نیاز مخاطبان وب سایت

آنالیز کلمات کلیدی

تدوین متون وب سایت بر اساس اصول سئو

طراحی قالب گرافیکی سایت

طراحی گرافیکی کلیه زیر صفحات اصلی سایت

HTML صفحات سایت بر اساس آخرین متدهای روز

برنامه نویسی اختصاصی سایت بر اساس نیاز مشتری

نصب پکیج های آماری وب سایت

بارگزاری نسخه آزمایشی وب سایت تا تایید مشتری

بررسی آمارها پس از بارگزاری جهت رسیدن به بهترین نتیجه

پشتیبانی وب سایت در دوره گارانتی

آیا هنگام خرید دامنه الزامی برای خرید دامنه با چند پسوند می باشد؟

ه عنوان مثال اگر نام دامنه ی شما sirenwebdesign.ir است شما نمونه هایی مثل sirenwebdesign.com یا designsiren.web یا حتی sirenwebdesign.org را می خواهید. با پوشش تمامی گزینه های ممکن و هدایت دامنه ها به سایت رسمیتان، شما می توانید نام تجاری خود را حفاظت کرده و مطمئن باشید ترافیک و مشتریانتان را که سزاوار آن هستید به دست می آورید.

با ارزیابی پسوندهای جدید وابسته که آماده برای خرید هستند همواره در دسترس باشید.

خدمات طراحی سایت سیرن