زمانی که در جستجوی یک شغل جدید هستید، قصد دارید که تواناییها و مهارتهای خود را به گونهای نشان دهید که به مصاحبهکننده ثابت کنید شما بهترین گزینه برای آن شغل هستید. درحقیقت شما باید ثابت کنید که از ۶ مهارت و توانایی مهم برخوردار هستید در این صورت شما بهترین و مناسبترین متقاضی برای آن موقعیت شغلی خواهید بود.
بهره هوشی بالا: این توانایی مهم شامل تفکر راهبردی، قدرت حل مسئله، اشراف داشتن بر اوضاع و در نظر گرفتن کل امور میشود.
هوش هیجانی: داشتن مهارتهای اجتماعی که منجر به موفقیت فرد در محل کار میشود. تواناییهایی مانند داشتن روابط عمومی بالا، توانایی حل اختلافات و توانایی ابراز همدردی با همکاران، مشتریان و ارباب رجوع.
علاقه و تمایل برای کار در یک زمینه خاص: علاقهی شما برای کار کردن در یک شرکت خاص یا یک صنعت خاص میتواند یک نقطهی قوت برای شما باشد. علاقهی شما برای کار در یک شرکت خاص میتواند همسو با اهداف آن شرکت و رشد و پیشرفت خود شما نیز باشد.
سازگاری فرهنگی: پذیرش فرهنگهای مختلف یک عامل مهم است که باعث میشود شما بتوانید با گروه کاری خود و حتی بخشهای دیگر در آن شرکت همکاری ثمربخشی داشته باشید.
کار کردن تحت شرایط دشوار: توانایی کار کردن در شرایط دشوار، بازخورد دادن به همکاران نیز یکی از مهارتهای مهمی است که بر موفقیت شما تاثیرگذار است.
انعطاف پذیری و سازگاری: انعطافپذیری و توانایی سازگاری با اوضاع در زمانی که کارها اصلا خوب پیش نمیرود یکی دیگر از مهارتهای مهمی است که خود تواناییهایی مانند ارائهی راه حلهای کاربردی و به موفقیت رساندن یک پروژه که از مسیر اصلی خود خارج شده است را شامل میشود.
اگرچه داشتن همهی این مهارتها تا حدی اغراقآمیز به نظر میرسد، اما با دست یافتن به هر کدام از این مهارتها و تواناییها شما به مصاحبهکننده ثابت میکنید که فردی کارآزموده با تواناییها و مهارتهای زیاد هستید.