amazon، verge، salesforce آیا این سایتها را میشناسید؟ هر یک از این سایتها نمونهی یکی از کسب و کارهای موفق اینترنتی در حوزه خود هستند که درآمدهای میلیون دلاری دارند، یکی در حوزه فروش آنلاین، یکی در حوزه تولید محتوا و دیگری در حوزه ارائه سرویس آنلاین! در ایران وضع چگونه است؟ آیا در ایران هم کسب و کارهای اینترنتی هستند که توانسته باشند به درآمدهای سالانه یک میلیارد برسند؟
باید بگوییم بله! کسب و کار های اینترنتی بسیاری با درآمدهای میلیاردی وجود دارد!
کافی است وارد سایت الکسا شوید و سایتهای برتر ایرانی از نظر رتبه و بازدید را مشاهده کنید. در این لیست هم وب سایتهای فروشگاهی میبینید، هم وبسایتهای محتوایی، هم سایتهایی که در حال ارائه سرویسهای آنلاین هستند.
برای نمونه یکی از وب سایتهای محتوایی با رنک زیر ۱۰۰ را باز کنید. معمولا مدل کسب درآمد اینگونه کسب و کار ها بر پایه تبلیغات است و هزینه سفارش بنرهای تبلیغاتی در آنها بطور میانگین ۵ میلیون تومان و تعداد بنرهای تبلیغاتی آنها در کمترین حالت نیز ۲۰ عدد است! حالا می توانیم حساب کنیم! ۲۰ عدد بنر ۵ میلیونی یعنی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان در آمد اینگونه سایتها در ماه!
شما میتوانید باز هم بیشتر در لیست وب سایتهای برتر ایرانی بگردید و دهها سایت با درآمدهای مشابه پیدا خواهید کرد. حتی تا رنک زیر ۱۰۰۰ هم می توانید نمونه های مشابه بسیاری مشاهده کنید!
در ادامه برای شما شرح میدهیم که برای آغاز یک کسب و کار میلیاردی چه مسیری را باید طی کنید:
مرحله اول: انتخاب مدل کسب و کار
شما برای خلق یک کسب و کار میلیاردی باید یک ایده داشته باشید اما برای موفقیت یک ایدهی خام و تبدیل آن به یک کسب و کار سودآور باید با بوم مدل کسب و کار آشنا شوید و بتوانید ۹ بعد مختلف یک کسب و کار را بشناسید! و با توجه به شرایط خود، مدل کسب و کار و نقشه راه بازاریابی بنویسید که موفقیت آن حتمی باشد.
مرحله دوم: طراحی ظاهری و محتوایی سایت
باید بتوانید یک ظاهر جذاب و به روز برای سایتتان طراحی کنید و در آن به نوع رفتار مشتری و جذب مشتری دقت کنید.
مرحله سوم: طراحی سایت
شما باید بیاموزید چگونه یک سایت حرفهای با توجه به نیاز کسب و کارتان طراحی کنید.
مرحله چهارم: ارائه، فروش و بازاریابی حرفهای
شما در هر کسب و کاری بزرگترین وظیفهای که دارید کسب درآمد و هنر فروش است تا بتوانید کسب و کار خود را زنده نگه دارید. پس باید در زمینه تحلیل رفتار مصرف کننده، تکنیکهای فروش، بازاریابی دیجیتال، نحوه ارائه، فروش و بازاریابی برای بازار هدف و ارائه فوق العاده کسب و کار خود آموزشهای حرفهای ببینید.