نداشتن سرمایهی کافی یکی از مشکلاتی است که در برابر ایجاد کسبوکار قرار میگیرد و حتی مانع ایدهپروری افراد میشود. در خیلی از مواقع افراد برای شروع کار خود احتیاج به یک دفتر کار دارند و برای آن نیازمند خرید انواع تجهیزات و نرمافزارهای مختلف میشوند. بنابراین در مراحل اولیهی کار باید سرمایهی زیادی را خرج کنند، در حالی که باید به دنبال کاهش هزینههای خود نیز باشند.
در همین راستا استارتآپهای زیادی در فضای اینترنت به وجود آمدهاند که نیاز خیلی از افراد را در زمینههای مختلف رفع میکنند. از این سرویسها میتوان برای افزایش بهرهوری سازمانی یا برنامهریزی شخصی استفاده کرد. در نتیجه به راحتی و با صرف کمترین هزینه میتوان بیشترین استفاده را برد.
۱. Enloop.com
مهمترین اقدامی که قبل از شروع یک کسبوکار باید انجام داد بر روی کاغذ آوردن مراحل مختلف آن است تا فاصلهی بین ذهنیات فرد و واقعیتهای بازار کمتر شود. طرح کسبوکار اگرچه در استارتآپهای ایرانی خیلی جدی گرفته نمیشود و همه بعد از کشف ایده به سراغ عملیاتی کردن آن میروند ولی به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت یک کسبوکار در مراجع علمی شناخته میشود.
سرویس Enloop یکی از بهترین سرویسهای اینترنتی برای نوشتن یک طرح کسبوکار به حساب میآید. این وبسایت با فراهم آوردن ماژولهای مختلف شما را در نوشتن یک طرح کمک میکند. یکی از بهترین قسمتهای این وبسایت امکان پیشبینی دادههای مالی است که در نسخهی مجانی آن میتوان تا ۳ سال آینده را پیشبینی کرد.
۲. Bitrix
یکی از بهترین سرویسهایی که برای ادارهی امور دفتری، روابط با مشتریان، ارتباطات داخل سازمانی و مدیریت پروژهها میتوان استفاده کرد، وبسایت Bitrix24 است. در نتیجه انجام کارهای گروهی به وسیلهی این سرویس به صورت یکپارچه و متمرکز انجام خواهد گرفت.
این وبسایت یکی از بهترین گزینهها برای پیادهسازی اینترانت نیز برای شرکتهای نوپا به حساب میآید که ماژولهای مختلفی چون مدیریت فرآیندهای داخل سازمانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت روابط مشتریان و مدریت پروژه را داخل خود دارد. Bitrix24 در حالت پایه به صورت مجانی و برای شرکتهایی با ۱۲ نفر نیروی کار ارائه میشود.
۳. ToDoist
شاید یکی از بهترین ابزارها برای افزایش بهرهوری شخصی و گروهی استفاده از برنامه ToDoist باشد. این برنامه به صورت مالتیپلتفرم ارائه شده و به راحتی میتوان با هر وسیله و با هر سیستمعاملی با آن کار کرد. ایدهی اصلی این نرمافزار بسیار ساده بوده و تیم برنامهنویس آن به دنبال ایجاد یک دستیار شخصی هستند که به کاربران در انجام و برنامهریزی کارهای روزانه کمک کند.
در طرف دیگر ToDoist نسخهای مخصوص کسبوکارها هم طراحی کرده که نسخهی مجانی آن قابلیتهایی نظیر تعریف پروژه و وظایف در یک گروه را به همراه دارد.
۴. Waveapps
مباحث مالی یک از اصلیترین بخشهای هر مدل کسبوکار به حساب میآید. صاحبان مشاغل باید به طور مداوم جریان نقدینگی، وضعیت هزینهها و درآمدهای خود را تحت نظر بگیرند. برای این کار بسیاری از استارتآپها به یک مدیر مالی در تیم خود نیاز دارند.
با این حال سرویس Waveapps دستیاری مناسب برای استارتآپها به حساب میآید. این سرویس که به طور کاملا مجانی فعالیت میکند امکانات خیلی خوبی را در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از این سرویس میتوان جریان پولی خود را مدیریت کنید، حسابهای بانکی را با آن همگام سازید و با سیستم گزارشدهی آن خروجی اکسل بگیرید.
۵. weebly.com
هر کسبوکار نیاز به معرفی دارد. با توجه به نفوذ بالای اینترنت در بین مردم یکی از مهمترین کانالهای معرفی کار، دنیای مجازی است. بنابراین باید یک وبسایت برای کسبوکار خود راه انداخت. سرویسهای زیادی در اینترنت وجود دارند که افراد را قادر میسازند تا با حداقل دانش برنامهنویسی به طراحی وبسایت بپردازند. weebly یکی از این سرویسها است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از قالبهای از پیش آمادهی این سرویس میتوان به طراحی یک وبسایت مشغول شد، آن را برای سرویسهای جستوجو بهینه و فرآیندهای مختلف آن را مدیریت کرد.
۶. Join.me
Join یکی از کارآمدترین سرویسها جهت انجام کنفرانسهای اینترنتی و کارهای تیمی محسوب میشود. به وسیلهی این برنامه میتوان با همکاران و شرکا در ارتباط مستقیم بود و به انتقال اسناد و مدارک پرداخت.
۷. Slack
یکی از موفقترین استارتآپهایی که تمرکز خود را بر روی ارتباطات سازمانی گذاشته، نرمافزار Slack است. با استفاده از این سرویس میتوان تیمهای کاری تشکیل داد، با اعضای تیم وارد ارتباط گروهی یا شخصی شد، آن را با سرویسهای دیگری مثل دراپباکس و ترلو یکپارچه کرد و به اشتراکگذاری فایلهای اداری بین اعضای گروه پرداخت.
۸. stocksnap.io
انجام کارهای گرافیکی برای وبسایت به سلیقه و مهارت خاصی نیاز دارد. در این بین سرویسهایی در اینترنت به وجود آمدهاند که تا حد زیادی نیاز شما را به استخدام یک گرافیست رفع میکنند. سرویس stocksnap امکان جستوجو در بین هزاران عکس با کیفیتهای بالا را برای شما فراهم میکند تا از آنها در وبسایت خود استفاده کنید. همچنین میتوان با استفاده از سرویس Pablo به طراحی محتوای تصویری برای شبکههای اجتماعی اقدام کرد.
۹. Hootsuite
شبکههای اجتماعی بخش مهمی از کسبوکارهای امروی را تشکیل میدهد. این شبکهها ارزانترین وشاید بهترین راه برای معرفی محصولات و سرویسهای شما باشند. بنابراین باید استراتژی خاصی را برای حضور در این شبکهها طراحی کرد.
سرویس اینترنتی Hootsuite در زمینه مدیریت پستهای شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند. در نتیجه میتوان کمپینهای تبلیغاتی راهاندازی، میزان محبیوبیت و موفقیت پستها را بررسی و محتوای وبسایت را در شبکههای اجتماعی منتشر کرد.
۱۰. SumoMe.com
یکی از مشکلاتی که معمولا استارتآپها با آن مواجه هستند ایجاد جذابیت در وبسایت و شناخت نقاط مهم صفحات مختلف آن است تا بتوان بازدیدکنندههای سایت را بالاتر برد. SumoMe شاید بهترین ابزاری است که میتواند به شما در این مینه کمک کند. این سرویس که وبسایتهای بزرگ و مطرحی همچون airbnb هم جزو مشتریان آن هستند، با آنالیز وبسایت شما راهکارهایی برای افزایش مشتریان ایمیلی شما، افزایش بازدید و افزایش به اشتراکگذاری محتوای شما در شبکههای اجتماعی ارائه می دهد.