یپدا کردن بهترین کلمات کلیدی نخستین و مهمترین گام برای ورود برند ها به بازار آنلاین و توسعه وب سایت است. در این مقاله، ۱۵ تکنیک جدید و اثربخش برای رسیدن به بهترین نتیجه را خواهید آموخت.
کلمات کلیدی از مفاهیمی هستند که بیشترین استفاده و کمترین دانش بازاریابی را در مورد آنها داریم. بسیاری از بازاریاب ها دلیل استفاده از کلمه های کلیدی را میدانند، ولی صرف زمان برای مشخص کردن اینکه کدامیک از کلیدواژهها برای یک کسبوکار ایدهآلتر است، در اولویت آنها نیست!
استفاده از کلیدواژه هایی که کاربر با هدف و نیت رسیدن به یک موضوع مشخص جستجو میکند، برای افزایش ترافیک سایت و جذب مخاطب بیشتر، مناسب هستند. تعریف این کلمات بسته به کسبوکارهای مختلف، متفاوت است. از آنجایی که مخاطب هر تجارتی با دیگری فرق دارد، یک کلیدواژه میتواند تاثیری متفاوت روی رفتار کاربران داشته باشد.
اهمیت این موضوع باعث شد تا اینبار ۱۵ نفر از اعضای Forbes Communications Council با اشتراکگذاری استراتژیها و ترفندهایی کارآمد، در مورد چگونگی پیدا کردن اثربخشترین و بهترین کلمات کلیدی در کسبوکار خودشان و رسیدن به اهداف تعیینشده صحبت کنند.
بهترین کلمات کلیدی
جدیدترین تکنیکها برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی
۱٫ جستجوی بهترین کلمات کلیدی
جستجوی بهترین کلمات کلیدی به برندها در بهکارگیری استراتژیک آنها در محتوای فعلی یا جدیدشان کمک خواهد کرد. علاوه بر این، جستجو از طریق گوگل در مورد موضوعات مرتبط با کسبوکار به شما کمک میکند که تعیین کنید مردم از چه عبارتهایی برای جستجو در مورد فعالیت یا سرویسهای شما استفاده میکنند. البته، سعی کنید کلیدواژه ها را به صورت طبیعی به کار ببرید. گوگل متوجه تکرار بیش از حد و غیر طبیعی کلمات میشود؛ اتفاقی که به جای کمک به برند شما، به آسیب دیدن آن منتهی خواهد شد. – گنای بلیکمور (G’Nai Blakemore) از شرکت Mattress Firm
۲٫ تحلیل کلمات کلیدی رقبا
دانستن اینکه رقبای شما از چه کلماتی استفاده میکنند، میتواند شروعی عالی باشد؛ خصوصا اگر شما این بررسی را روی برندهای بزرگ فعال در زمینه مرتبط با کار خود انجام دهید. پیش از این، بزرگترین رقبای شما برای پیدا کردن کلمههای مهمتر زمان صرف کردهاند. از آن کلمات به نفع خود در تگهای H1، پاراگراف اول و توضیحات متا استفاده کنید. – استفن سایفرت (Stephen Seifert) از شرکت Seifert Media
۳٫ استفاده از نوار جستجوی وبسایت خودتان
برای به دست آوردن اطلاعاتی کامل در مورد کلیدواژه ها باید از ابزارهای گوناگون استفاده کنید. هرچند، یکی از مواردی که بیش از همه نادیده گرفته میشود، نوار جستجوی خود وبسایت است. وقتی یک بازدیدکننده از نوار جستجوی سایت شما استفاده میکند، دقیقا به شما میگوید دنبال چه چیزی است. از عبارتهای جستجوشده برای تهیه و تولید محتوا یا محصولات جدید استفاده کنید. برای رصد دقیق این اطلاعات باید نوار جستجو را به گوگل آنالیتیکس کانکت کنید. از نوار جستجوی سایتهای رقیب هم میتوان به همین شیوه استفاده کرد. – لاوال چیچستر (Lavall Chichester) از شرکت JumpCrew
بهترین کلمات کلیدی
۴٫ به کار گرفتن قدرت هوش مصنوعی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی
امروزه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) پیچیدهای در بازار وجود دارد که با استفاده از دادههای هدف میتوانند کلیدواژه های جدید و مرتبطی که هزینه پایین و رقابت بالاتری دارند را پیدا کرده و اثربخشی بازاریابی موتور جستجو (SEM) را افزایش دهند. به علاوه، از این کلمات کلیدی میتوان در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ و به حداکثر رساندن بازده استراتژیهای سئو و بازاریابی محتوا نیز استفاده کرد. – پیتر ایزاکسون (Peter Isaacson) از شرکت Demandbase
۵٫ مثل مشتریان خود فکر کنید
خود را جای مشتریان قرار دهید. فکر میکنید آنها برای پیدا کردن محصولات شما چه چیزی را جستجو میکردند؟ برای پاسخ به این سوال، هزاران احتمال وجود دارد. وقتی چند عبارت را برای خود مشخص کردید، با استفاده از ابزارهای رایگانی مثلی Keywords Everywhre یا SEMrush، ببینید که این عبارتها چند وقت یکبار جستجو میشوند. برای شروع هم میتوان از کلماتی استفاده کردید که بیشترین جستجو را در داخل خود سایت شما داشتهاند. برای انجام درست این کار، احتمالا نیاز به استخدام یک کارشناس سئو یا استراتژیست محتوا خواهید داشت. کایل میرز (Kyle Mears) از شرکت Seek Business Capital
۶٫ پیدا کردن کلمات مهم با بررسی ترافیک وبسایت
یک راه سریع برای شناسایی بهترین کلمات کلیدی اثربخش، چک کردن ترافیک وبسایت با استفاده از ابزار Queries در گوگل آنالیتیکس است. از این بخش دادههای مربوط به کلمات یا عبارتهایی را که مردم برای پیدا کردن سایت شما بیشتر استفاده میکنند، بررسی کنید. محدوده زمانی را هم حداقل بین ۳ تا ۶ ماه قرار دهید تا بهدقت بتوان کلمات کلیدی مهم را استخراج کرد. – ملیسا کندل (Melissa Kandel) از شرکت Little Word Studio
کلمات کلیدی
۷٫ سراغ منبع اصلی بروید
بازاریابها برای اینکه بفهمند مشتریان آنها چگونه فکر میکنند، زمان زیادی را صرف میکنند. برای دریافتن این موضوع نباید به فرضیهها اتکا کرد؛ با ابزاری مثل Answer The Public میتوان به منبع تمام این تفکرات رسید. این سایت کارآمد با ارائه اطلاعاتی جامع از عبارتهای جستجوشده پیرامون موضوعات مختلف، چشماندازی مستقیم از دیدگاههای مشتریان را در اختیار شما قرار میدهد. با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از این سایت، محتوایی را تولید کنید که مستقیما نیازهای کاربران را برطرف کرده و به پرسشهای آنها پاسخ میدهد؛ این کار باعث افزایش رنگینگ سئو، ترافیک و مشتریان خواهد شد. – پارتیک وارد (Patrick Ward) از شرکت High Speed Experts
۸٫ استفاده از مکالمات صوتی مشتریان
استفاده از یک نرم افزار ضبط تماس صوتی برای گوش کردن به مکالمات میان مشتریان و تیم فروش شما، راهی عالی برای این است که متوجه شوید مشتریان از چه کلمات و عبارتهایی برای صحبت در مورد کسبوکار شما استفاده میکنند!
این عبارتها بسته به منطقه، کشور یا حتی نوع مشتری شما متفاوت است؛ سپس تیم بازاریابی شما میتواند از اطلاعات به دست آمده در استراتژی کلمات کلیدی وبسایتتان استفاده کند. – جیک روید (Jake Rheude) از شرکت Red Stag Fulfillment
۹٫ استفاده از شبکه های اجتماعی
فهمیدن مشکل افرادی که با بازدید از سایت شما به دنبال حل آن هستند، برای شناسایی کلمات کلیدی مبتنی بر هدف و نیت (مثل عبارتهایی که برای حل مشکل، رسیدن به پاسخ و کسب اطلاعات جستجو میشوند) حیاتی است. با رصد کردن شبکه های اجتماعی و گوش دادن به مشکلات و نیازهای آنها میتوان موضوعات مرتبط با برند خود و پرسشهای متداول کاربران را پیدا کرد؛ اطلاعات و کلماتی که با استفاده از آنها در صفحه اصلی سایت میتوانید کاربر را به طرف موضوعات دلخواه هدایت کنید. – اندرو کاراولا (Andrew Caravella) از شرکت Sprout Social
کلمات کلیدی
۱۰٫ از Ahrefs استفاده کنید
من واقعا نرم افزار سئو و لینک سازی Ahrefs را دوست دارم. با این ابزار پیشرفته میتوان استراتژیهای مختلف برای اینکه ببینید مخاطبان بیشتر به چه موضوعاتی علاقهمند هستند را هم فهمید؛ مثل شناسایی مشکلاتی که سبب جذب مشتریان شده است، مشاهده گفتگوی کاربران در مورد شما در شبکه های مجازی و یا برگزاری یک نظرسنجی برای اینکه متوجه شوید آنها میخواهند چه چیزی را مطالعه کنند. – جوزف راوش (Joseph Rauch) از شرکت Public Goods
۱۱٫ صحبت با تیم فروش
ابزارهای بسیاری برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی هدف وجود دارد، اما بازخوردها و نقلوقول تیم فروش از مشتریان، اغلب بهترین راه برای ساخت لیستی از کلمات مبتنی بر نیت و هدف است. تیم فروش، با عبارتها و واژههایی که مردم هنگام جستجو در مورد یک محصول یا زمانی که قصد خرید آن را دارند، آشنا هستند. به علاوه، تیم فروش سریعا متوجه کلماتی میشوند که اثرگذاری پایینتری دارند. – کتی برایان (Kathy Bryan) از شرکت Digital Media Solutions
۱۲٫ آزمودن حالتهای مختلف دعوت به اقدام (CTA)
حالتهای مختلف CTA با کلمههای متفاوت را در سایت خود در نظر گرفته و مشخص کنید که کدامیک کلیک بالاتری داشتهاند. برای مثال، برای تشویق بازدیدکنندگان برای درخواست دمویی از محصول شما، باید بتوانید حالتهای مختلفی که در ادامه میگوییم را امتحان کنید تا ببینید کدامیک تاثیر بالاتری دارند: درخواست دمو (Request Demo)، مشاهده زنده (Watch it live)، آن را در عمل مشاهده کنید (See it in action) و چیزهایی از این دست. – یودی لدرگور (Udi Ledergor) از شرکت Gong
کلمات کلیدی
۱۳٫ از کلیدواژههایی استفاده کنید که بیشترین بازگشت سرمایه (ROI) را دارند
ترافیک جستجوی وبسایت را بررسی کرده و مشخص کنید که کدامیک از کلیدواژه ها فروش بیشتری را به همراه دارند. پس از تحلیل درست و پیدا کردن کلماتی که ارتباط بیشتری با فروش دارند، میتوانید از آن کلمهها در محتوای خود استفاده کرده و نرخ تبدیل را بیش از پیش افزایش دهید. – امین رهل (Amine Rahal) از شرکت Regal Assets
۱۴٫ از بهترین کلیدواژهها برای داستان برند خود استفاده کنید
نخستین گام این است که به وضوح بگویید چه سرویسهایی دارید و مخاطبان و مشتریان باید چه چیزی از شما بخواهند. دوم، مهمترین رقبای آنلاین خود را شناسایی کرده و لیستی از کلماتی را تهیه کنید که در کسبوکار آنها اثربخش است. سوم، با اجرای تبلیغات جستجو (search ads)، مشخص کنید که کاربران از چه کلماتی برای جستجو در مورد شما استفاده میکنند. – Ken Nahigian از شرکت Nahgian Strategies
۱۵٫ بیش از کلمات کلیدی، روی خود محتوا تمرکز کنید
سوال اصلی این است که آیا امروزه، کلیدواژههای مهم هنوز هم کلیدی برای موفقیت هستند؟ فناوری های امروزی برای هدایت کاربران به سایت شما به اندازهای پیشرفته شدهاند که صرف زمان و پول زیادی روی کلمه های کلیدی و بهینه کردن آنها، باعث کاهش بازده میشود. در عوض، روی تولید محتوایی منحصربهفرد تمرکز کنید که با مشتریان ارتباط برقرار کند؛ محتوایی که به سوالاتی که مشتریان به دنبال آن هستند، پاسخ دهد. اگر مشتریان خود را میشناسید، تولید محتوایی خوب، همواره آنها را جذب خواهد کرد.