مشاوره رایگان : 09173119959
چه چیزی در نام تجاری نهفته است؟ اگر تمام کسب و کارها را بدون اسم در نظر بگیرید، پاسخ خود را خواهید یافت. نام تجاری شما اولین تصویری است که کسب و کار شما ارائه می دهد. این همان چیزی است که مشتریان از کسب و کار آنلاین شما بخاطر می آورند (چه خوب چه بد)، آن ها را به سمت خود می کشاند یا آن ها را به سمت رقبای شما سوق می دهد. شما قطعا برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی که سال ها ماندگار باشد و به کار خود ادامه دهد هزینه و زمان زیادی باید صرف کنید، که انتخاب اسم برتر برای کسب و کار آنلاین شما در این بین بسیار مهم است زیرا قرار است به بخشی از ارزش تجارت شما تبدیل شود. به حدی که گاهی ارزش نام تجاری شما بیشتر از دارایی های خود کسب و کارتان است. شما وب سایت جهانی مانند آمازون را در نظر بگیرید. ارزش این نام امروز چقدر است؟ اگر این شرکت فردا تصمیم بگیرد نام خود را تغییر دهد چه اتفاقی می افتد؟ آیا ارزش آن مانند امروز خواهد بود؟ قطعا خیر.
این بدان دلیل است که آمازون برای ساختن نام تجاری خود وقت و هزینه زیادی صرف کرده تا نام آنها در ذهن مصرف کنندگان حک شود. همچنین جدا از به یاد ماندن همین نام آمازون به تنهایی اعتماد را در مخاطب ایجاد و سطح خدمات را تضمین می کند. جالب است بدانید وب سایت Junglee.com توسط خود آمازون برای ورود به هند خریداری شد، اما این شرکت قادر به فروش خوب نبود. اما هنگامی که آمازون با نام اصلی خود وارد بازار شد، این شرکت عملکرد خوبی را آغاز کرد و این نمونه بارز تاثیر نام در دنیای کسب و کار اینترنتی است.
اما روند انتخاب بهترین نام برای کسب و کار اینترنتی که هم کامل باشد و هم گیرا و هم تجارت شما را به خوبی معرفی کند، به هیچ وجه کار آسانی نیست. مشاغل بسیاری در گذشته بوده اند که به دلیل انتخاب نام نامناسب شکست خورده اند. به همین جهت، انتخاب نام تجاری خوب برای موفقیت آن بسیار مهم بوده و این کلید تمایز شما از رقبا است. مشتریان نام تجاری را با ارزشی که برای آنها فراهم می کند مرتبط می دانند. بنابراین مهم است که این کار را درست انجام دهیم و وقت آن رسیده است که همه چیز را در خصوص انتخاب بهترین اسم برای کسب و کار آنلاین بدانیم.
در این بخش قصد داریم به سه ویژگی اصلی همه اسمهای خوب اشاره کنیم!
سه ویژگی کوتاه بودن، ارتباط داشتن با موضوع کسب و کار و تلفظ آسان و روان بودن، نکاتی هستند که آنها را معرفی میکنیم. فقط توجه داشته باشید که قرار نیست هر اسم خوب و مناسب این سه ویژگی را داشته باشد.
سعی کنید اسم کسب و کار خود را کوتاه انتخاب کنید. اسمها و نامهای یک کلمه بسیار عالی هستند. فقط یک کلمه. خیلی ساده و کوتاه.
برندهای بسیار زیادی هستند تنها تک کلمهایاند. کوتاه بودن یک ویژگی نامهای کسب و کارهای شناخته شده است. برای مثال اپل، گوگل، سونی، آمازون و…
اگر بتوانید یک اسم کوتاه برای کسب و کار خود پیدا کنید، در این زمینه برد کردهاید. اسمهای کوتاه همچنین سریعتر بهخاطر میمانند.
اگر بتوانید بین اسم کسب و کار خود و موضوع فعالیت یک ارتباط برقرار کنید، در انتخاب اسم حرفهای عمل کردهاید. در واقع بهتر است سعی کنید که اسمی را پیدا کنید که ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با موضوع کسب و کار شما داشته باشد.
البته این مورد همیشه اتفاق نمیافتد و شرکتها و کسب و کارهای بسیار زیادی هستند که اصلا نام آنها ارتباطی با موضوع فعالیتشان ندارد. اما در برخی موارد میتوان ارتباطی غیر مستقیمی بین موضوع و نام کسب و کار پیدا کرد.
اگر میخواهید از نامهایی که اصلا ارتباطی با موضوع کسب و کاراتان ندارند استفاده کنید، حداقل سعی کنید که یک ارتباط دور -و البته منطقی- بین اسم و کسب و کار باشد. یعنی به این شکل عمل کنید که یکی از ویژگیهای نام، به کسب و کارتان ارتباط داشته باشد.
ویژگیها، صفت و حتی همخانواده بودن و در یک شاخه قرار گرفتن کلمات و موضوع فعالیت میتواند ارتباط ایجاد کند. برای مثال یک انتشاراتی از کلماتی مانند درخت و جنگل هم میتواند استفاده کند زیرا ارتباط معنایی با موضوع فعالیت دارد. یا مثلا یک خشکشویی اگر اسمش «سفید» باشد، ارتباط بین اسم و کسب و کار برای مخاطب قابل درک است.
پس به صورت کلی اگر به هر دلیلی قصد داشتید از اسمهایی برای کسب و کار خود استفاده کنید که ارتباط مستقیم با موضوع فعالیت ندارند، طوری عمل کنید که یک رابطه میان اسم و موضوع برقرار باشد. و مهمتر این است که مخاطب شما بتواند آن را متوجه شود.
این مورد را میتوان بهنوعی نکته مثبت اولین ویژگی دانست. کوتاه بودن کلمه ممکن است تلفظ آسان و روان بودن را هم بههمراه داشته باشید. قطعا یک برند تک کلمهای راحتتر تلفظ میشود تا یک یک اسم برند طولانی.
اما بهصورت کلی فرقی نمیکند که نام کسب و کار تک کلمهای است یا ترکیبی از چند کلمه، مهم این است که تلفظ آسانی داشته باشد. از حروف سخت کمتر در آن استفاده شده باشد. مثلا در فارسی حروف گ، چ، خ، ژ ممکن است در مواردی جلوی روان بودن نام را بگیرند.
هر چه کلمه سادهتر باشد، تلفظ راحتتری دارد. و هر چه تلفظ راحتتر باشد، سریعتر بهخاطر سپرده میشود. و این مورد برای کسب و کارها بسیار اهمیت دارد.
استفاده از حروف صدا دار در اسم کسب و کار، کمک به تلفظ آسان و روان بودن میکند. این مورد هم از دیگر ویژگیهای اسمهای مناسب برای یک کسب و کار و در نهایت یک برند است.
ما برای انتخاب اسم مناسب برای کسب و کار به شما یک فرایند 7 مرحلهای پیشنهاد میکنیم.
این 7 مرحله ساده میتوانند به شما کمک کنند تا بهترین نام را انتخاب کنید. حتما از دوستان و همکارانتان نظرخواهی کنید. نام بسیاری از کسب و کارها و برندهای معتبر پیشنهاد اطرافیان صاحبان برندها بوده است. برگرشف، شورولت و بسیاری دیگر از اسامی معروف دیگر توسط سایر افراد پیشنهاد شدهاند. طوفان فکری جمع زیادی از ایدهها را در اختیار شما قرار میدهد و میتوانید راحتتر بین آنها تصمیم بگیرید.
شاید در حال حاضر با توجه به توضیحاتی که داده شد انتخاب بهترین اسم کسب و کار اینترنتی برای شما سخت شده باشد. اما کافیست تا اسامی مورد نظر خود را روی یک کاغذ بنویسید و سپس هر یک را با معیارهای گفته شده مقایسه کنید و ببینید کدام یک از آن ها دارای بیشترین میزان تطابق با نکات گفته شده است و کمترین میزان اشتباه در آن وجود دارد. سپس با مشورت با اطرافیان و یا افراد با تجربه در این زمینه می توانید نام نهایی تجارت آنلاین خود را انتخاب کنید.
در نهایت توصیه ما این است که روی انتخاب بهترین اسم برای کسب و کار آنلاین خود وقت بگذارید. اما این نکته را هم فراموش نکنید که تنها نام تجاری عامل موفقیت شما نخواهد بود و راه های دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارد که شما می توانید از طریق آن مشتریان مورد نظر خود را جذب کنید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما