مشاوره رایگان : 09173119959
داشتن اینترنت چیز شگفت انگیزی است. تا قبل از آن هرگز مردم نمیتوانستند به این آسانی به مخاطبان جهانی دست پیدا کنند. به معنای واقعی کلمه در حال حاضر میلیون ها وبلاگ آنلاین وجود دارد و وبلاگ نویسان هر روز و هر ساعت توانایی برقراری ارتباط با صدها هزار نفر را دارند. به این ترتیب، وبلاگ نویسی به سرعت به یکی از محبوب ترین راه های برقراری ارتباط و انتشار اطلاعات و اخبار تبدیل شده است. از وبلاگ ها میتوان برای استفاده شخصی، تجارت، اخبار و موارد بسیار دیگر استفاده کرد.
بلاگرها شخصیت متمایزی دارند. آنها تمایل دارند هنری باشند، به این معنی که خلاقیت، حس و ابتکار را در کار خود استفاده کنند. آنها ماجراجو، جاه طلب، قاطع، برونگرا، پرانرژی، مشتاق، با اعتماد به نفس و خوش بین هستند.
در بحث بلاگری و اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام تعریفهای اشتباهی وجود دارد. بعضیها تصور میکنند که هرکس حضور فعالی در اینستاگرام دارد یا فالوئرهایش زیاد هستند، بلاگر است. در حالی که این طور نیست و بلاگر با توجه به حرفه، تخصص یا مهارتی که دارد، تولید محتوا میکند. این فرد درباره رشته تخصصی خودش نظر تخصصی میدهد، کالاها را نقد و معرفی میکند یا مردم را به انجام کارهایی تشویق میکند. اگر عکاس باشید، عکسهایتان را در اینستاگرام به اشتراک میگذارید و درباره صحنه آن یا اینکه چگونه آن عکس را گرفتید مینویسید. شما به عنوان عکاس در حوزه تخصصی خود محتوا تولید میکنید و منتشر میکنید. پس یک بلاگر هستید. اما بلاگرها لزوما عکاس نیستند و میتوانند در حوزههای مختلفی تولید محتوا کنند. به طور کلی، یک بلاگ شخصی در اینستاگرام به نوآوری شما در نوشتن و نکتههای کوچکی مربوط میشود که مخاطب را جذب کند. در بخش بعدی انواع بلاگرها را توضیح میدهیم.
شاید تا به حال با بلاگرهای مختلفی آشنا شده باشید، اما آیا می دانستید که بلاگر ها انواع مختلفی دارند؟ البته که بلاگر ها میتوانند در موضوعات مختلف و تخصص های متنوع رشد کنند اما اکثریت بلاگر ها شامل دسته های زیر می شوند.
بیوتی بلاگر یا (beauty blogger) به بلاگرهای گفته می شود که در زمینه آرایشی و زیبایی فعالیت می کنند، این دسته از بلاگرها اغلب مخاطبین خانم دارند، اما این بدین دلیل نیست که آقایان مناسب اینکار نباشند و یا نتوانند یک بیوتی بلاگر شوند…
هدف بیوتی بلاگر در زمینه لوازم آرایشی، مراقبت از پوست، مو، بدن و هر چیزی که با زیبایی مرتبط باشد، است و اغلب در حوزه معرفی برندهای آرایشی معتبر و وسایل مربوط به زیبایی خلاصه می شوند.
از جمله نمونه های این حوزه می توان به sadaf_beauty و shellbeauty1 اشاره کرد.
فشن بلاگر یا (Fashion Blogger) به بلاگرهای گفته میشود که در زمینه مد و فشن، لباس و پوشاک و بطور خلاصه در حوزه استایل فعالیت می کنند. فشن بلاگر ها اغلب افرادی هستند که ظاهری زیبا دارند و با تکیه بر دانشی که در زمینه مد و فشن دارند میتوانند راهنمای مناسبی برای مردم باشند.
هدف فشن بلاگر ها فعالیت در حوزه مد و فشن میباشد و گاهاً آموزش های آنها مربوط به انتخاب لباس های مناسب و ست های زیبا است و برندهای مختلف در زمینه مد و فشن اغلب سراغ این دسته از بلاگر ها می روند.
از جمله نمونه در موضوع فشن بلاگر می توان به نیلوفر علی پور nilooxstylebook و ماندانا مانی mandanamani اشاره کرد…
توریست بلاگر یا (travel blogger) به بلاگرهای گفته می شود که در زمینه گردشگری و سفر فعالیت می کنند، اغلب این بلاگرها سفرهای زیادی را تجربه میکنند و علاقمندانی که آنهارا دنبال می کنند اغلب افرادی هستند که به شدت علاقمند به گردش و سفر هستند و دوست دارند که جاهای دنج و فرصت های مناسب گردشگری را استفاده کنند.
هدف توریست بلاگر ها تولید محتوا در زمینه سفر و گردشگری است آنها اهل اشتراک هیجان و اشتراک حس آرامش هستند، اغلب آژانس های گردشگری برند در این زمینه علاقمند هستند تا با یک بلاگر در این زمینه فعالیت کنند و یا تورهای گردشگری را بدین فرصت تبلیغ کنند و بازار بیشتری را تصرف کنند.
بلاگر غذا یا (Food Blogger) به بلاگرهای گفته می شود که در زمینه غذا و خوراک فعالیت میکنند، این بلاگرها اغلب به رستوران ها، فست فود ها، طباخی ها و… مراجعه میکنند و غذاهای مختلف را تست میکنند و از تجربیات خود محتوا تهیه می کنند، این افراد اهل رستورانگردی و تجربه مزه های جدید هستند و دنبال کنندگان آنها اغلب کسانی هستند که به غذا علاقمند هستند و تمایل به آشنایی با غذاها و رستوران های مختلف دارند.
هدف بلاگر غذا تولید محتوا در زمینه غذا و معرفی رستوران های مختلف است، لذت غذا خوردن و تجربه های متفاوت نیازی است که درون هر انسانی وجود دارد و این دسته از بلاگر ها انتخاب بسیاری مناسبی برای صاحبین رستوران ها هستند که علاقمند هستند که افراد جدید بیشتری با رستوران آنها آشنا شوند.
از جمله نمونه بلاگر های ایرانی در این زمینه مستر تیستر و میلاد تیستر milad_taster می باشد.
البته لازم به ذکر است که بلاگرهای که در زمینه آموزش آشپزی فعالیت می کنند نیز جزء این دسته به حساب می آیند.
این نوع بلاگر ها در زمینه خودرو های سبک و سنگین فعالیت می کنند، برای مثال یک بلاگر خودرو می تواند به نقاط قوت و ضعف انواع خودرو بپردازند یا اینکه یک تعمیرکار خوب باشد که در این زمینه آموزش می دهد و… بلاگر های خودرو اغلب مورد توجه سازندگان خودرو و نمایندگی های آنها قرار میگیرند.
این دسته از بلاگر ها در زمینه استایل داخلی و دکوراسیون فعالیت می کنند و ممکن است تیم اجرایی داشته باشند و یا با شرکت های مختلف همکاری داشته باشند.
این دسته از بلاگرها در سالهای گذشته بسیار درخشیدند و چون ویدیوهای طنز مخاطب زیادی دارد طبیعتاً افراد بیشتری هم در این حوزه ورود کردند، این افراد دارای مهارت طنزپردازی هستند و می توانند سوژه های مختلف را پرورش دهند و به یک موضوع خنده دار تبدیل کنند. این دسته از اینفلوئنسر ها مورد توجه هر کسب و کاری می تواند باشد اما اکثراً کسب و کارهای این دسته از بلاگرها را برای هدف تبلیغاتی خود برمیگزینند که مخاطبان آنها عموم مردم هستند، مانند فروشگاه های اینترنتی، ساعت فروشی ها، طلافروشی ها، آرایشگرها و…
چند نمونه از بلاگرهای طناز اینستاگرام عبارتند از: محمد امین کریم پور، حسن ریوندی، علی صبوری، محسن ایزی و…
بلاگر های گیمر کسانی هستند که عاشق Game های کامپیوتری و یا کنسول های خاصی هستند، این افراد به واسطه مهارتی که در بازی دارند، می توانند آموزشی برای دیگران باشند و در عین حال مناسب شرکت های بازی سازی، یا فروش کنسول هستند.
بلاگر اقتصادی کسی است که در حوزه های مختلف اقتصادی و یا کسب و کار فعالیت می کند و اغلب مخاطبان آنها کسانی هستند که به چالش های اقتصادی و یا مالی دارند، بلاگر های اقتصادی جامعه مخاطبین محدودی دارند اما می توانند بسیار هدف مناسبی برای شرکت های همکار در این زمینه باشند.
البته ما انواع مختلفی بلاگر داریم که به طور کلی به دسته های بالا تقسیم شده است، بلاگرها می توانند در هر موضوعی فعال باشند مانند: موضوعات اجتماعی
هر کسی نمیتواند یک بلاگر موفق باشد و برای موفق شدن نهتنها باید مسیر مشخصی داشته باشید، بلکه نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.
اینستاگرام ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر دارد. اگر میخواهید بخشی از بلاگرها و ایفلوئنسرهای اینستاگرام باشید، باید خودتان را برجستهتر از دیگران نشان دهید. باید یک موضوع مشخص را انتخاب کرده و درباره همان موضوع صحبت کنید. اگر بر موضوع انتخابیتان تسلط کافی پیدا کنید، دیگر عدد فالوئرها اهمیتی ندارد.
تولید محتوای با کیفیت گرچه در وهله اول آسان به نظر میرسد. اما کیفیت محتوایی که منتشر میکنید، تعداد لایک، کامنت و فالوئرهای شما را مشخص میکند. یک عکس سلفی تار یا تصویر غذایی که نور کمی دارد، مخاطبان را فراری میدهد. اما اگر تصاویر زیبا و با کیفیت استفاده کنید، مردم جذب تصاویرتان میشوند و درباره محتوای شما صحبت میکنند. اگر میخواهید یک بلاگر موفق شوید، باید روی گوشی تلفن همراه یا دوربینتان سرمایه گذاری کنید. عکاسی را تمرین کنید و عکسهایی بگیرید که ترکیب و نور خوبی دارند. علاوه بر عکاسی خوب، باید کپشنهای جذاب هم بنویسید و از هشتگهای مناسب استفاده کنید.
مهمترین نکته در بلاگر شدن، داشتن یک ویژگی منحصر به فرد و پایدار است. اگر در تصاویر و نوشتههای خود از یک طرح ثابت استفاده کنید، فالوئرها خیلی راحت متوجه میشوند که این تصویر برای شما است. زمانی که فالوئرهایتان زیاد شد و تصمیم گرفتید با برندها کار کنید، آمار مشارکت صفحهتان نقش تعیینکنندهای در میزان درآمد شما خواهد داشت. یک طرح مشخص برای محتوای صفحهتان انتخاب کنید و به همان پایبند باشید.
هرچقدر با افراد بیشتری همکاری کنید، مسیر موفقیت شما در فرایند بلاگر شدن آسانتر میشود. شبکه ای از اینفلوئنسرها و بلاگرهای موضوع تخصصی خود را جمع آوری کرده و آنها را دنبال کنید. سعی کنید با آنها همراه شوید و از فرصتهای همکاری استقبال کنید. در دورهمیهای آنها شرکت کنید و مشارکت بیشتری با افراد شبیه به خودتان داشته باشید.
زمانی که به ۱۰ هزار فالوئر رسیدید، میتوانید با برندها ارتباط برقرار کنید. از اینکه فالوئرهای میلیونی ندارید، نترسید. با آنها ارتباط برقرار کنید و وارد مکالمه شوید. فالوئرهای شما مخاطبان هدف آن برندها هستند، بنابراین برای آنها ارزشمند هستید.
برای اینکه فرایند بلاگر شدن را با موفقیت طی کنید و صفحه اینستاگرام خود رشد دهید، باید به مهارتهای اینستاگرام مسلط باشید. اپلیکیشنهای تولید محتوا، ادیت عکس، تولید پست و استوری را شناسایی کنید و با آنها کار کنید. سعی کنید مهارتهای نویسندگی و عکاسی خود را تقویت کنید. نترسید، برای شروع لازم نیست همه این مهارتها را بلد باشید. بلکه همگام با تولید محتوا، مهارتهای جدید را یاد بگیرید و با ابزارهای مختلف آشنا شوید.
البته تیم بلاگرهای موفق ایران و جهان را که بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از آنان در وجود برخی مهارتها اتفاق نظر دارند و تعدادی از مهارتهای افراد تیمهایشان را که بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که وجود بعضی از این مهارتها در یک تیم ضروری است و نمیشود از بعضی مهارتها چشمپوشی کرد. در ادامهی مطلب تعدادی از مهارتهای مورد نیاز یک تیم بلاگر موفق را شرح دادهایم:
اگر یک متخصص شبکههای اجتماعی در تیمتان داشته باشید باعث میشود به کمک الگوریتمهای هر شبکهی اجتماعی، به یک محبوبیت مثال زدنی در آن شبکه اجتماعی برسید و چندین کانال مختلف برای معرفیتان در سطح اینترنت داشته باشید.
پس از اینکه متوجه شدید چگونه یک بلاگر موفق شویم و بعد از این که به یک بلاگر معروف در سطح اینترنت تبدیل شدید قطعا شرکتهای زیادی محصولاتشان را برای شما میفرستند تا آنها را به مخاطبان معرفی کنید؛ یا ممکن است بعضی از شرکتها از شما دعوت به یک ملاقات حضوری کنند و بخواهند با شما یک قرارداد کاری ببندند برای مثال شما در ازای دریافت مبلغی مشخص، تا ۳ ماه محصولاتشان را استفاده کنید و در شبکههای اجتماعیتان آن را به اشتراک بگذارید.
همچنین بعد از موفقیت در این حوزه و تبدیل شدن به یک بلاگر موفق، قطعا تعداد زیادی دایرکت و کامنت خواهید داشت که بسیاری از آنها دایرکتهای کاری هستند. خب قطعا شما فرصت چک کردن این موضوعات را ندارید و بهتر است از یک مدیر برنامه برای این کار استفاده کنید. مدیر برنامههای حقوقهای متفاوتی دارند اما معمولا از ۲ میلیون به بالا دریافت میکنند.
همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد ظاهر پستها و وبسایت شما از موضوعاتی است که برای مخاطبان بسیار مهم است و بسیاری کاربران حرفهای بودن شما را بر اساس دیزاین عکسهای شما میسنجند.
فارغ از اینکه این سنجش درست است یا خیر سعی کنید به میزان بسیار زیادی به گرافیک عکسهای و رابط کاربریتان با مخاطبها اهمیت دهید و مطمئن باشید هرچقدر هم برای این موضوع هزینه کنید ایرادی ندارد چون در جذب مخاطبان شما مهم است.
اگر یک عکاس خوب داشته باشید خیالتان جمع است که کیفیت عکسهایتان باب میل مخاطبانتان است. این موضوع کمک میکند تا شما بهتر دیده شوید و حتی کاربران از عکسهای شما استفادهی شخصی هم بکنند. عکاسی بصورت مجزا خود یک ایده کسب و کار اینترنتی بحساب می اید که می تواند موفقیت های زیادی را برای افزاد در برداشته باشد.
حتما دیدهاید بعضی عکسها در سطح اینترنت و اینستاگرام آنقدر جذاب و باکیفیت هستند که حتی دیگر پیجها و بعضی کاربران هم از آنها استفاده میکنند و در وایرال شدن آنها کمک زیادی به شخص بلاگر میکنند البته بدون آن که خودشان از این موضوع مطلع باشند.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما