مشاوره رایگان : 09173119959
همانطور که گفتیم، در شروع میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که اصلاً نماد اعتماد الکترونیکی چیست.
اینماد (یا همان E-Namad) یک لوگوی نمادی است که برای تایید صلاحیت و هویت فروشگاههای اینترنتی (و فقط و فقط فروشگاههای اینترنتی) ارائه میشود. در حقیقت نماد اعتماد الکترونیکی باعث میشود که خریداران سایت شما بتوانند به شما اعتماد کنند.
این لوگو منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر میشود.
اینماد (E-Namad) یا نماد اعتماد الکترونیکی پروانهای از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک (وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران(بصورت مخفف “صمت”)) است که به منظور هدفمند سازی و تایید قانونمندی مراکز فروش و وب سایتهای اینترنتی تجاری در جهت ایجاد اعتماد در مشتری، به مراکز فروش اینترنتی، اعطا میگردد. نماد اعتماد الکترونیکی بعد از تایید شدن هویت کاربر و نوع فعالیت وی، در ابتدا به مدت دو سال به وی داده میشود (تا قبل از اردیبهشت سال 98 مدت آن یک سال بود).
بهتر است گواهی اینماد دریافتی را در بالای صفحه اصلی سایت فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات الکترونیکی نمایش داده شود، البته گاهی نیز صاحبان کسب و کارهای اینترنتی تمایل دارند این نماد در پایین صفحه اصلی سایت نمایش داده شود. از آنجاییکه که مراکز خدماتی در فضای مجازی، جهت فروش کالا و ارائه خدمات از درگاههای پرداخت اینترنتی استفاده میکنند، ملزم به داشتن اینماد هستند و باید برای تایید صحت عملکرد خود و جلوگیری از سوءاستفادههای مالی و کلاهبرداریهای اینترنتی، اقدام به گرفتن نشان اینماد کنند!
نکته فوق العاده مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد، باید قابلیت کلیک خوردن را داشته باشد! به این معنی که، زمانی که کاربر بر روی آن کلیک میکند، مشخصات سایت از جمله آدرس اینترنتی کامل وب سایت، آدرس و شماره تماس شرکت ارائه دهنده خدمات مطرح شده در سایت، ایمیل شرکت و تاریخ انقضای اینماد در یک صفحه نمایش داده شود.
در حال حاضر نماد اعتماد اعتبار دو ساله دارد، یعنی پس از دریافت این نماد شما به مدت ۲ سال نیازی به تمدید و یا صرف زمان نیستید و میتوانید به راحتی استفاده کنید.
وب سایتها و فرشگاههای اینترنتی به دلایل زیادی از اینماد استفاده میکنند. دلایلی از جمله:
تمامی وبسایتها و مراکز فروش اینترنتی که کالای فیزیکی و دیجیتالی و یا خدمات خاصی را به مشتریان ارائه میکنند و وبسایتهایی که مراحل سفارش، ثبت و پرداخت را بصورت آنلاین انجام میدهند، ملزم به دریافت اینماد برای نشان دادن حسن نیت خود به کاربران هستند. در صورتی که وب سایت شما در زمینه تبلیغات فعالیت میکند و خدماتی را ارائه نمیدهد نیازی به کسب اینماد ندارید. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی در مقایسه با سایر مجوزهای لازم برای کسب و کارهای اینترنتی، بسیار آسان تر است به طوری که حتی شما نیازی به داشتن شرکت ثبت شده هم ندارید و بصورت حقیقی هم امکان دریافت نماد وجود دارد!
در ادامه این مقاله، آموزش دریافت اینماد که توسط شرکت پردیسان سیستم برای شما تهیه شده است، میتوانید توسط یک مدرک شناسایی مراحل ثبت نام اینماد را انجام دهید. پس از ثبت نام اولیه در سایت مرکز تجارت الکترونیک، در صورتی که مشخصات محل کسب و کار اینترنتی شما، اطلاعات فردی و همچنین شماره تماس شما، تایید شوند و صلاحیت دریافت اینماد را داشته باشید، در طی مدت زمان یک ماه میتوانید اینماد خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که در صورت تایید صلاحیت نهایی، شما باید برخی از مدارک خود را ابتدا از طریق دفاتر اسناد رسمی تایید کرده و سپی به صورت پستی ارسال کنید و به حضور فیزیکی شما برای دریافت اینماد اصلا نیازی نیست.
برای دریافت لوگوی ای نماد لازم است شرایط زیرا را داشته باشید:
نماد اعتماد الکترونیکی تنها به سایتهایی که خرید و فروش در آن انجام میشود، تعلق میگیرد. اگر صرفاً در سایت خود درباره محصولات یا خدماتتان اطلاع رسانی کردهاید و امکان سفارشگیری آنلاین وجود ندارد، نیازی به دریافت اینماد ندارید (و البته برای چنین سایتی اینماد صادر نمیشود). همچنین توجه داشته باشید باید برای دامنه یا زیردامنهای که خرید در آن صورت میگیرد، درخواست اینماد کنید.
یکی دیگر از شرایط اخذ اینماد درج مشخصات محصولات یا خدمات، از جمله قیمت و تعرفه کالای عرضه شده در سایت است. همچنین ارائه اطلاعات خرید در قالب پیش فاکتور یا سبد خرید الزامی میباشد.
امتیاز دامنه سایت باید به نام فرد درخواست دهنده نماد اعتبار باشد. و امتیاز دامنه متقاضیان حقوقی، باید به نام شرکت و یا یکی از اعضای هیئت مدیره آن ثبتشده باشد.
برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید صلاحیت فردی شما از سمت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تایید شود. در حالت عادی نیازی نیست به صورت حضوری مراجعه کنید؛ نتیجه استعلام تایید صلاحیت در پرونده نماد در سامانه ثبت میشود و از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهد شد (این مرحله توسط کارکنان اینماد انجام میشود و شما کاری انجام نمیدهید).
اگر جواب استعلام منفی باشد، پرونده به حالت تعلیق در میآید، هویت فرد رد صلاحیتشده، وارد لیست سیاه میشود و امکان درخواست مجدد وجود نخواهد داشت. اما فرد میتواند بعد از ورود به پنل کاربری خود، درخواست فرجام خواهی (به معنی درخواست بررسی مجدد صلاحیت فردی) ثبت نماید.
برای درخواست فرجام خواهی باید به دادگاه تشکیل پرونده مراجعه نمایید و مدارکی مثل رأی دادگاه مبنی برائت (تبرعه شدن از سوی دادگاه)، سند مشخص کننده اجرای حکم صادر شده توسط دادگاه، مدرکی که نشاندهنده مختومه شدن پرونده سوء سابقه و یا هرگونه سند دال بر رفع مشکل سوء سابقه (به جز گواهی عدم سوء پیشینه یا سجل کیفری که مورد قبول نمیباشند) را به همراه درخواست فرجام خواهی به ایمیل amaken@enamad.ir ارسال نمایند (البته زیاد جای نگرانی نیست چون عدم تأیید صلاحیت خیلی کم اتفاق میافتد).
شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی داشتن 18 سال تمام است. در صورتی که متقاضی کمتر از 18 سال داشته باشد، ارائه حکم رشد از دادگاه الزامی میباشد. در قوانین قدیم برای دریافت اینماد، آقایان نیاز به داشتن کارت پایان خدمت داشتند که در قوانین جدید این موضوع مشاهده نشده و بدون نیاز این مدرک هم اینماد برای شما صادر میشود.
مدارک مورد نیاز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به شرح زیر میباشد:
متقاضیان حقیقی:
متقاضیان حقوقی (تجاری / غیرتجاری):
متقاضیان حقوقی شامل مراکز و شرکتهای تجاری و غیر تجاری باید مدارک زیر را در جهت دریافت اینماد به مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه نمایند.
متقاضیان دولتی دریافت اینماد نیز میتوانند با تصویر نامه نوشته شده در سربرگ رسمی سازمان خود، که به امضای مقام مسئول مربوطه رسیده باشد و تایید کننده تعلق وب سایت به ارگان دولتی مدنظر باشد، برای دریافت اینماد اقدام نمایند.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما