مشاوره رایگان : 09173119959
با افزایش میزان استفاده کاربران از اینترنت و تاثیر چشمگیر برخورداری از سایت بر رونق کسب و کارها؛ داشتن یک سایت حرفهای به نیازی جدی برای هر کسب و کار تبدیل شده است.
در نتیجه اولین قدم برای حضور در اینترنت انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت است. البته تعریف بهترین برای هر کسب و کار میتواند کاملا متفاوت بوده و ارتباط مستقیم با هدف اصلی شما از طراحی سایت، بودجه ای که در نظر گرفتید و نوع خدمات یا محصولات عرضه شده در آن خواهد داشت.
یکی از فاکتورهایی که در زمان انتخاب شرکت طراحی سایت مورد توجه قرار میگیرد. زبان برنامه نویسی و یا استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و ... است.
بسیاری از شرکت ها هنگام راه اندازی کسب و کار خود تلاش میکنند نمونههای موفق را بررسی کرده و از عملکرد آنها الگوبرداری کنند. از همین رو تصمیم میگیرند که سایت آنها به زبان php باشد یا asp و یا حتی تصمیم میگیرند که سایت باید با سیستمهای مدیریت محتوای رایج مانند وردپرس طراحی شود یا از یک CMS اختصاصی بهره بگیرد.
زبانهای برنامه نویسی شباهت بسیاری با زبانهای رایج دنیا مانند فارسی و انگلیسی و ... دارند. دانستن یک زبان به معنی توانایی تولید یک متن قوی یا یک شعر زیبا نیست. چه بسیار شاعرانی که با زبان فارسی توانسته اند در تمام دنیا شناخته شوند و چه بسیار افرادی که روزانه با استفاده از همین زبان از انتقال محتوای ساده روزانه عاجز بوده و ادبیات فاخری ندارند.
زبان برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوا به تنهایی نمیتواند تضمینی بر موفقیت شما باشد بلکه تسلط شرکت طراحی سایت برآن زبان باید مورد توجه شما باشد. میزان تسلط را میتوانید از نمونه کارهای این مجموعه و حتی سایت خود شرکت بررسی کنید.
به طور کلی میتوان گفت هر زبان برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوایی که توسط یک فرد خبره و توانمند به کار گرفته شود میتواند شما را به هدفنهایی یعنی طراحی وب سایت ارزشمند برساند و شما به جای انتخاب زبان باید به دنبال انتخاب یک متخصص باشید و سپس در پیاده سازی امکانات مورد نظر خود به او کاملا اعتماد کنید. در ادامه فاکتورهای مهم در انتخاب طراح سایت را با هم مرور میکنیم.
هدف هر مجموعه یا کسب و کار از راه اندازی یک سایت اینترنتی متفاوت است. برای هر نوع سایت اینترنتی میتوان متخصصین بسیاری در فضای رقابتی طراحی سایت پیدا کرد. بعنوان مثال شرکت هایی هستند که به طور تخصصی بر روی طراحی سایت آژانس هواپیمایی یا سایت پزشکان فعالیت میکنند.
البته تخصص در یکی از زمینههای طراحی سایت مانند طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت های خلاقانه به معنی ضعف آن مجموعه در انجام سایر پروژهها نیست ولی هنگامیکه بین دو یا چند مجموعه حق انتخاب دارید میتوانید تصمیم گیری خود را براساس نمونه کارهای موفق و حوزه های تخصصی هرکدام از آنها انجام دهید.
میتوان گفت به طور معمول اکثر شرکتها در زمینه طراحی سایت شرکتی با سابقه و دارای نمونه کار هستند ولی فروشگاههای اینترنتی و سایتهای خلاقانه نیازمند تجربه و تخصص بیشتری خواهند بود.
مهمترین معیار ما برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت نمونه کارهای پیشین آن شرکت است. با مراجعه به سایت خود شرکت میتوانید لیستی از نمونه کارها و برندهایی که با این مجموعه همکاری داشتهاند را شناسایی کنید.
از میان نمونه کارهای طراحی سایت تنها به مواردی که مرتبط با موضوع فعالیت شما هستند توجه نکنید بلکه به دقت تمام نمونه ها را بررسی کرده و کیفیت طراحی و کدنویسی آنها را آنالیز کنید.
برای بررسی یک نمونه کار فاکتورهایی مانند طراحی اختصاصی و خلاقانه، سرعت بارگذاری صفحات، نحوه نمایش در موبایل و تجربه کاربری باید مورد توجه شما قرار گیرد.
پس از بررسی دقیق نمونه کارها باید میزان رضایت مشتریان از این همکاری را بررسی کنید. بعنوان مثال ممکن است یک سایت از نظر شما مناسب باشد ولی با خواسته مشتری اصلی تفاوت های اساسی داشته باشد. و یا در مسیر طراحی و تحویل با تاخیر زمانی زیاد و پشتیبانی ضعیف همراه بوده باشد. برای رفع هر گونه ابهام در مورد عملکرد یک شرکت طراحی سایت سوالات خود را از مشتریان آنها بپرسید.
نمونه کارهای قرار گرفته در سایت یک شرکت معمولا تجربیات موفق و پروژه های عالی آنها هستند در حالیکه ممکن است تنها ۲۰ درصد از مشتریان آن مجموعه را پوشش داده باشد. اگر میتوانید با جستجوی اینترنت سایر نمونه کارها و نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی را آنالیز کنید.
از طریق بخش تماس با ما در نمونه کارهای برگزیده اطلاعات تماس مجموعه یا مدیر را پیدا کرده و در صورت امکان مستقیما و به صورت تلفنی با او صحبت کنید. سعی کنید تماس تلفنی شما تا حد امکان کوتاه بوده و شامل سوالات اساسی در مورد عملکرد شرکت طراح سایت باشد.
بعنوان مثال سوالات زیر برای شما پاسخهای ارزشمندی به همراه خواهد داشت.
دقت کنید که نظرات دریافت شده عموما نظراتی شخصی بوده و ممکن است تنها مربوط به همان پروژه خاص باشند. برای تصمیمگیری بهتر شما باید حداقل با ۵ مشتری واقعی آن شرکت تماس تلفنی یا ارتباط از طریق ایمیل داشته باشید تا به جمع بندی قابل قبولی برسید.
هرچقدر کیفیت و عملکرد یک مجموعه مثبت ارزیابی شود نمیتوان از فاکتور قیمت که مستقیما بر تصمیمگیری شما تاثیرگذار است چشم پوشی کرد. با مراجعه به شرکتهای طراحی سایت و تعریف پروژه خود ممکن است قیمتهای کاملا متفاوت و با اختلاف زیاد دریافت کنید.
این اختلاف قیمت تا حدی به بزرگ بودن شرکت طراح سایت و کیفیت کاری او مرتبط است ولی بخشی از تعیین هزینه مرتبط با سختی پروژه و امکانات موجود در سایت خواهد بود.
در روند تعیین قیمت طراحی سایت توجه کنید که شرکت مورد نظر تا چه حد در مورد امکانات سایت و درخواستهای شما دقیق میشود. به عبارت دیگر مجری طرح برای تعیین قیمت ابتدا باید درک درستی از ابعاد پروژه و تخمینی از زمان انجام آن داشته باشد.
اگر هزینه طراحی سایت شما بدون در نظر گرفتن امکانات و یا زمان انجام اعلام گردد دو خطر جدی را برای شما خواهد داشت:
به طور کلی میتوان گفت هرچقدر جزئیات بیشتری در مورد طراحی سایت خود و امکانات آن به طراح سایت ارایه دهید قیمتی که به شما اعلام میشود به واقعیت نزدیک تر خواهد بود. در نظر داشته باشید که هزینه طراحی سایت فروشگاهی به مراتب بالاتر از هزینه طراحی سایتهای شرکتی یا لندینگهای خلاقانه است.
سابقه فعالیت و اعتبار یک شرکت را میتوان براساس نمونه کارهای انجام شده و مشتریان مطرح برآورد کرد ولی نباید از فاکتورهای رقابتی مانند جشنوارههای تخصصی طراحی سایت غافل شد.
جشنواره وب و موبایل ایران به صورت سالانه برگزار شده و در یکی از بخش های آن بهترین شرکت طراحی سایت از دیدگاه داوران و مردم تعیین میگردد. کسب افتخار در یک جشنواره داخلی و حتی کسب عنوان در جشنوارههای بین المللی میتواند ملاک خوبی برای انتخاب شرکت طراحی سایت باشد.
در بررسی جوایز و جشنوارهها تنها به افتخارات خود شرکت توجه نکنید. زیرا ممکن است هزینه و انرژی صرف شده برای سایت خودشان خیلی بیشتر از چیزی باشد که برای مشتریان انجام میدهند. در نتیجه شرکتهایی موفق هستند که مشتریان آنها موفق بوده باشند.
بررسی کنید که سایتهای طراحی شده توسط این مجموعه چقدر در زمینههای فعالیت خود شاخص بوده و مورد توجه واقع شدهاند. به عنوان مثال با بررسی کاندیداهای بخش سایتهای شرکتی میتوانید نمونههای موفق را شناسایی کرده و طراح آن سایت را برای انجام پروژه خود انتخاب کنید.
در طراحی سایت و به طور کلی در برنامه نویسی سه فاکتور کیفیت، سرعت و هزینه اهمیت بسیار زیادی دارند. ولی برخورداری از هر سه عملا غیر ممکن است.
اگر یک سایت با کیفیت را در زمان کوتاهی بخواهید قطعا هزینه انجام پروژه افزایش خواهد یافت. همچنین توجه به سرعت و کم بودن هزینه میتواند تاثیر منفی بر کیفیت خروجی کار داشته باشد.
اگر سایت شما با کیفیت بالا و با هزینه کمی انجام شود عملا برای طراح سایت ارزش مادی نداشته و از اولویت کاری او خارج میشود در نتیجه زمان انجام پروژه بسیار طولانی خواهد شد.
در نتیجه زمانی که پیشنهاد قیمت یک شرکت طراحی سایت را بررسی میکنید حتما به زمان انجام کار و ارتباط مستقیم آن با کیفیت توجه داشته باشید. پیشنهاد طراحی سایت با هزینه پایین و در زمان کوتاه به طور حتم به معنی کیفیت پایین در اجرا خواهد بود.
براساس نوع پروژه خود و وضعیتی که در آن قرار دارید میتوانید بین زمان انجام و هزینه یکی را انتخاب کنید ولی هیچ گاه کیفیت را فدای دو فاکتور دیگر نکنید.
برای یک شرکت یا مجموعه تجاری برخورداری از یک سایت قدرتمند و کارآمد بدیهی بنظر میرسد ولی اولین قدم برای شروع، انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت خواهد بود. به منظور موفقیت در بازار رقابتی، شما نیاز دارید بهترین تجربه را برای مشتریان خود رقم بزنید.
با تغییرات وسیع بازاریابی در طول سالها، سایت های اینترنتی و نرم افزارهای موبایل به قدری در میان مردم و بخصوص جوانان جا باز کرده اند که هرکسی در فکر راه اندازی یک سایت یا تجارت در فضای اینترنت می باشد. معیارهای انتخاب شرکت طراحی سایت وابسته به کاربرد سایت مورد نظر شما و همچنی بودجه ای که در نظر دارید متفاوت خواهد بود در نتیجه همواره نمیتوان یک گزینه را به همه پیشنهاد کرد.
اولین تدبیری که شما می بایست بیندیشید این است که با استفاده از سایت خود و تجارت آنلاین خود می خواهید به چه چیزی دست یابید. شما نیازدارید که هدف خود را مشخص کنید و قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت تعیین کنید معیار موفقیت شما چه چیزی خواهد بود.
برای مثال اگر سایت شما یک فروشگاه اینترنتی است، تمرکز شما بر بازگشت سرمایه گذاری تان، تغییر بازار فروش و حفظ مشتریان دائم خواهد بود.
اگر شما در حال راه اندازی یک کمپانی جدید هستید و نیاز به معرفی برند خود دارید، سایتتان باید حاوی اطلاعات و مطالب مرتبط با محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت و همچنین ارائه راه های ارتباط با مشتریان جدید و قدیمی باشد.
کاری که شما باید در این مرحله انجام دهید: قبل از هر چیز هدف خود را از راه اندازی وبسایت مشخص کنید و پس از آن از شرکت طراحی سایت موردنظر خود بخواهید که توانایی هایش را به شما اثبات کنند. آنها باید به شما نمونه ای از فعالیت های خود که طی آن موفق به رفع نیاز خاصی شده اند را معرفی کرده و چگونگی تهیه ی راه حل های خود را به شما نشان دهند.
این به معنی داشتن یک نمونه کار دقیقا در زمینه کاری شما نیست! بلکه به معنی توانایی درک نیازها و پتانسیل های تجارت شماست. بعنوان مثال اگر آموزشگاه موسیقی دارید فعالیت شرکت طراحی سایت در زمینه معرفی آموزشگاه ها در هر زمینه ای میتواند معیار تصمیم گیری شما باشد.
مثل هرچیز دیگری که می خرید، عبارت “هرچقدر پول دهی همان قدر آش می خوری” در دنیای طراحی سایت هم صادق است. اگر قیمت پایین یک شرکت طراحی سایت شما را برای سپردن کار خود به آنها وسوسه کند ممکن است زمان و هزینه زیادی را برای این اشتباه از دست بدهید.
چگونه می توانید هزینه پروژه را تخمین بزنید؟ این واقعا یک معادله ی ساده است. به عنوان صاحب یک تجارت، اینجا همان جایی است که می بایست مکث کنید و کمی تحقیق کنید. سال گذشته چه مقدار هزینه صرف تبلیغات و بازاریابی کرده اید؟ پنج سال گذشته چطور؟ چگونه این تلاش ها باعث برگشت سرمایه تان شد؟
مهم نیست که سابقه ی یک شرکت طراحی سایت چند سال باشد، در حقیقت بسیاری از شرکت های جدید، ایده های درخشان و تکنیک های مدرن تری نسبت به رقبای قدیمی خود دارند. نکته اینجاست که شرکت طراحی سایت چقدر با صنعت شما آشنا باشد و اینکه آیا راه حلی مشابه با کار شما برای مشتریان دیگر خود انجام داده اند؟ چقدر در پروژه های قبلی خود خلاقیت داشته اند و در جلب رضایت مشتریان گذشته موفق بوده اند؟
کاری که شما باید انجام دهید: از شرکت طراحی سایت در خواست کنید تا تکنولوژی های مورد استفاده خود، مشتریان موفق و راه حل های انتخابی شان را به شما معرفی کنند. بررسی نمونه کارهای طراحی سایت آن شرکت میتواند معیار مناسبی برای شما در این مرحله باشد.
تغییرات همیشگی وب سایت ها و تکنولوژی ها همه چیز را حتی برای ما که با وب سایت نفس می کشیم و زندگی می کنیم، دشوار و چالش برانگیز کرده است. بنابراین مهم است که بدانید که شرکت مورد نظر شما درمورد چه چیزی صحبت می کند و در حال انجام چه کاری است.
هنگامی که شما با یک شرکت طراحی سایت وارد مذاکره می شوید، آنها باید درکنار شما باشند و تلاش کنند تا شما را مجاب کنند که چه کاری انجام می دهند و چگونه این کار را انجام داده اند و از همه مهم تر چرا این کار را انجام می دهند.
کاری که شما باید انجام دهید: از شرکت طراحی سایت، درباره ی روند و روش کارشان سوال کنید و همچنین درباره ی دلیل توصیه هایشان و تصمیماتشان سوال بپرسید. اگر متوجه بخشی از پروژه نشدید حتما سوال کنید. درست است که شما وظایف و دغدغه های خودتان را دارید اما این هم درست نیست که در باره ی آنچه در آن سرمایه گذاری می کنید دیدی نداشته باشید.
شما بدون شک برای ساخت و یا راه اندازی مجدد یک سایت دلایل خاص خود را دارید.اغلب اوقات اولین چیزی که به ذهن می رسد، ظاهر سایت و قابلیت های آن است. البته که اینها فاکتور های با اهمیتی هستند اما فاکتور مهمتر که اکثرا هم نادیده گرفته می شود، محتوای مناسب است.
طراح و مشاور سایت شما باید عمیقتر به مسائل نگاه کند، آنها باید درباره ی مشتریان شما، تجارت و صنعت مورد نظر شما سوالاتی بپرسند، اگر چنین سوالاتی از شما پرسیده نشد، بهتر است که سریعتر آنجا را ترک کنید. با اینکه این مورد به عنوان گام پنجم بیان شد، اما صادقانه باید اعتراف کرد که مهمترین جنبه ی انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت، در همین مرحله است. مشاور شما می بایست در ابتدا اهمیت محتوا را بداند.
باید دقیقا مشخص کنید که چه اطلاعاتی باید در دید مشتریان و مخاطبان شما قرار گیرند و هدف شما ارائه چه محتوایی در نگاه اول است. در نظر داشته باشید که تهیه محتوا وظیفه طراح سایت شما نیست و هیچ کس بهتر از خود شما نمیتواند متون ارائه شده در سایت را تهیه کند. انجام این موارد شما را مطمئن می کند که سایت شما حامل پیام مورد نظرتان خواهد بود و کیفیت کار سالها باقی می ماند.
کاری که شما باید انجام دهید: از محتوای خود برای کمک به مشتریانتان استفاده کنید. محتوا شامل هرچیزی مثل نوشته ها، تصاویر، ویدئو و مواردی از این قبیل است. شرکت طراحی سایت مورد نظر شما باید قبل ازهنر، به ارائه صحیح محتوا اهمیت دهد.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما