به جرات میتوان گفت که از زمان به وجود آمدن تکنولوژی طراحی وب سایت ,بیشترین انواع وب سایتی که ایجاد شده است وب سایت های فروشگاهی میباشد. امروزه در دنیا وب سایت هایی مانند Amazon و Ebay میتواند معروف ترین آنها باشند. امروز در ایران بسیاری از افراد حتی قبل از رفتن به مغازه حتما سری به یکی از سایت های فروشگاهی آنلاین زده و یک برآورد قیمت کرده تا با فکری بازتر بتوانند خرید خود را انجام دهند.
بنابراین شرکت طراحی سیرن با داشتن تجربه ای فراوان در طراحی, تجزیه و تحلیل و حتی نگهداری و بروز رسانی این دسته از وب سایت ها دلایل اصلی داشتن یک وب سایت فروشگاهی را به عوامل زیر دسته بندی مینماید که عبارتند از:
1. بهترین قیمت
بسیاری از فروشگاه های آنلاین قیمت کالا های خود را بسیار کمتر و ارزانتر از فروشگاه های کوچک و مغازه ها میدهند. این امر میتواند چندین دلیل داشته باشد. یکی از این دلیل ها این است که کاربران از اینترنت برای پیدا نمودن کالاهای ارزانتر استفاده میکنند و بسیاری از صاحبان چنین فروشگاه های آنلاینی این مطلب را به خوبی میدانند.
دلیل دیگر آن این است که افراد آنلاین, بسیاری از فروشگاه های آنلاینی را میتوانند در مدت زمان کمی گشت و گذار نمایند تا بهترین قیمت را پیدا نمایند که این مورد میتواند در وقت آنها صرفه جویی نماید. از سوی دیگر خرید و فروش به صورت آنلاین شامل مسائل مالیاتی نمیشود و این میتواند مزید بر علت گردد.
2. تنوع محصولات
بسیاری از فروشگاه های حقیقی در ارائه متنوع محصولات مشکل دارند. فروشگاه های آنلاین به شما اجازه میدهند که بسیاری از محصولات را در وب سایت پیدا نمایید که در فروشگاه های حقیقی وجود ندارند. یکی از مهمترین عوامل آن کمبود فضای حقیق در یک وب سایت فروشگاه حقیقی میباشددر صورتیکه در یک وب سایت فروشگاه آنلاین چنین محدودیتی وجود ندارد و در یک فضای مجازی میتوانید دنیایی از اطلاعات و محصولات را در اختیار مشتری سایت قرار داد.
البته یکی از نکاتی که در ابتدای طراحی یک سایت فروشگاهی باید مد نظر قرار دهید همین دسته بندی اطلاعات و منوها و خود اطلاعات محصولات در سایت فروشگاه میباشد. این نوع وب سایت ها با توجه به حجم بسیار زیاد اطلاعات که وجود دارد, باید ساختار قابل فهمی برای بازدید کنندگان و در نهایت مشتریان وب سایت شما داشته باشد. هر چقدر این بخش پیچیده تر به نظر بیاید کاربران به راحتی وب سایت شما را رها نموده و وب سایت فروشگاهی دیگر را برای انتخاب کالا و خرید آن در نظر خواهد گرفت.
معمولا آیتم هایی که تشکیل دهنده یک وب سایت فروشگاه میباشد, باید در کاملترین حالت خود باشد. یعنی از صفحه تماس با ما و مکانیزم جستجو که در ادامه همین مقاله بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم نمود تا ترکیب بندی رنگ ها و سایز ها و جنس ها و ..... در سایت و در طراحی و پیاده سازی و توسعه آن مد نظر قرار داده شود.
در زمینه طراحی مکانیزم جستجو باید حساسیت بسیار زیادی وجود داشته باشد. چراکه میدانیم تمامی کالاها دارای یک خصوصیت ثابت نمیباشند و باید تمامی این خصوصیت های تشکیل دهنده کالا در آیتم های جستجویی مد نظر قرار داده شود. این آیتم ها میتواند از قیمت و سایز و رنگ و جنس و سال ساخت و کشور سازنده و بسیاری از آیتم های بسیار ریز هم باشد. به عنوان مثال زمانی که شما در یک سایت فروشگاهی به دنبال تبلت یا لپ تاپ هستید, شما میتوانید با جستجوی مدل ASUS 540N کار خود را در سایت آغاز نمایید ولی همین محصولی که شما دوست دارید آن را از وب سایت خریداری نمایید, خصوصیت هایی مانند RAM و CPU و HDD و VGA و بسیاری دیگر از قابلیت ها را دارا میباشد که میتوانید در مکانیزم جستجو به آنها اشاره نمایید تا در مدت زمان بسیار کمتری کالای خود را پیدا نموده و خریداری نمایید.
به نظر ما در شرکت طراحی سیرن که مجری بسیاری از سایت های فروشگاهی موفق در ایران میباشد, مخصوصا یک وب سایت فروشگاهی باید کنترل پنل بزرگ و واقعا بدون نقصی را داشته باشد تا مدیر سایت و همچنین مدیران دیگر بتوانند با تمامی بخش های وب سایت ارتباط خوبی را برقرار نمایند. حتما در جلسه حضوری نمونه کنترل پنل های سایت های فروشگاهی خود را به شما نشان خواهیم داد و چهره یک پنل واقعی را حتما مشاهده خواهید نمود. پنل های تمامی وب سایت های طراحی شده توسط طراحی سیرن کاملا اختصاصی طراحی و برنامه نویسی میشود تا بتوانیم دقیقا آن توقعی که مشتری از ما دارد را برآورده نمایید.
شرکت طراحی طراحی سیرن در نظر دارد که موارد بسیار زیادی را در فروشگاه اینترنتی شما قرار دهد تا بتوانید با حداقل دانش تکنیکی و فنی بتوانید روزانه فروشگاه خود را مدیریت نمایید. برخی از این امکانات عبارتند از:
طراحی محصولات به صورت دسته بندی شده و گروهی
اضافه نمودن قابلیتهای جستجو با بهترین کیفیت و سریع ترین الگوریتم های جستجو
سئو وب سایت در موتورهای جستجو در جهت جذب مشتریان زیاد و بالا رفتن سود مالی وب سایت
طراحی ویرایش گروه بندیها در پنل مدیریت دارنده فروشگاه اینترنتی
طراحی بخش ثبت نام و فراموشی رمز عبور و ورود کاربران به پنل مدیریتی خود در جهت رویت فعالیت های خود در وب سایت
طراحی بخش پرسش و پاسخ برای مشتریان
طراحی کامل پنل مدیریتی صاحب فروشگاه اینترنتی برای مدیریت لحظه به لحظه فروشگاه
طراحی چند زبانه بودن وب سایت
افزودن پنل اس ام اس و درگاه بانکی در جهت سهولت پرداخت از طریق کارت های بانکی عضو شتاب