مشاور تبلیغاتی
شما مدیران عزیز و صاحبان کسب و کار بسیار خوب از اهمیت تبلیغات برای افزایش فروش، افزایش بازدید سایت،افزایش رنک گوگل و الکسا و همچنین تبدیل خود به یک برند معروف و موفق (برندینگ) اطلاع دارید. امروزه تفکر فروش در ایران از حالت سنتی خارجشده و دارای روند رو به رشد زیادی است و تبلیغات نقش موثرتری در این روند پیدا کرده است. همانطور که بزرگان فروش و بازاریابی بیان نمودهاند، “تبلیغات هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است”. اما نکته بسیار مهم و حائز اهمیت اینست که این جمله کاملا صحیح است که :
تبلیغات هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است، اما نه هر تبلیغاتی.
لذا کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ جهت یافتن بهترین روشهای تبلیغاتی همگام با پیشرفت تکنولوژی در جهت رسیدن به اهداف، افزایش فروش و برندینگ خود به مشاور یا مدیر تبلیغات نیاز دارند.
مشاور تبلیغاتی و فروش حرفه ای
باتوجه به منسوخ شدن تبلیغات کاغذی مانند: مجلات تبلیغاتی، تراکت، کارت ویزیت و… بازار تبلیغات نیازمند تزریق تکنولوژی جدید جهت اطلاع رسانی و تبلیغات میباشد. این تکنولوژی در تبلیغات میتواند همگام و همسو با پیشرفت بشر امروز در زمینههای مختلف انجام پذیرد. بعنوان مثال در گذشته اینستاگرامی وجود نداشته که بستر تبلیغات را مهیا نماید اما اکنون از اینستاگرام بعنوان یک بستر تبلیغاتی معتبر و موثر یاد میشود که تمام برندهای بزرگ و کوچک و حتی کسب و کارهای محلی و کوچک هم از آن یعنی تبلیغات در اینستاگرام استفاده مینمایند.
مشاور تبلیغاتی چه اهدافی را در سازمان شما محقق می سازد؟
اگر می خواهید اطلاعات خوبی در این زمینه بدست بیاورید این مطلب را مطالعه کنید و اگر نیاز به مشاوره دارید و در زمینه عقد قرارداد مشاوره تبلیغات با ما در تماس باشید.
چه شرایطی در تبلیغات تاثیر دارد؟
– اینکه در چه فصل و ماهی از سال شما تبلیغات بیشتر یا کمتری باید انجام دهید.
– بازار هدف شما چه کسانی هستند و بهترین مسیر رسیدن به این بازار هدف کجاست؟
– کدام روش تبلیغاتی با توجه به هزینه آن و توان مالی کسب و کار مناسب است؟
– بیشترین بازدهی تبلیغاتی از کدام نوع از تبلیغات است؟
– برخی از مشاغل نیاز به تبلیغات با شرایط خاص و روشهای منحصر به فرد دارند.
و بسیاری گزینههای دیگر که یک مشاور تبلیغاتی با در نظر گرفتن تمام جوانب بهترین تصمیم را برای شما اتخاذ مینماید.
مزیت های داشتن مشاور تبلیغاتی چیست؟
حرکت در مسیر تبلیغات ساده نیست. اگر آگاه به پیچ و خم های راه نباشیم محکومیم که سقوطی سنگین را متحمل شویم. در واقع مشاوره در تبلیغات نشان دهنده راهی است که یک برند باید برای رسیدن به بازار هدف طی نماید. تبلیغات یکی از راه های ارتباطیِ مهم با مشتری است.
بیراه نیست اگر بگوییم موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از شرکت ها به تبلیغات صحیح و برنامه ریزی شده آن ها بستگی دارد. داشتن مشاور، موفقیت یا عدم موفقیت شما را در یک پروتکل را رقم خواهد زد .به زبان ساده، تبلیغ راهی است برای رساندن پیام های یک شرکت به مشتریان خود.
تاثیر مشاور تبلیغاتی در مسیر موفقیت شرکت ها
برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد لازم است که فعالیتهای تبلیغاتی بر اساس یک برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذیرد. برنامه تبلیغات به ما کمک میکند تا با پیمودن مسیری درست به نتیجهای قابل قبول دست یابیم.
مدیران یک شرکت نیازمند آن هستند که درکی مناسب از مقوله بازاریابی و تبلیغات داشته باشند و نیز بدانند تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای شرکت آن ها محسوب می شود. حرکت در این مسیر به جز با داشتن یک مشاور حرفه ای امکان پذیر نیست.
در این میان مشاور تبلیغاتی در ابتدا، راهکارهایی را درقالب مشاوره به مشتریان خود می دهد. ابزارهای دقیق تبلیغاتی را برای محصول مورد نظر به مشتری ارائه می کند و نیز با ارائه یک قیمت تخمینی، مشتری را در جریان هزینه هایی که باید در این راه بپردازد قرار می دهد.
به عنوان مثال، ممکن است مشاوران شرکت تشخیص دهند که معرفی یک کالای به خصوص در برخی از مدیاهای گران و گزاف قیمت هیچ نتیجه مطلوبی نداشته باشد و جزو هزینه های اضافه محسوب شود.
مشاور تبلیغاتی در مشاوره ی اولیه، تمام این اطلاعات را در اختیار مشتری خود قرار می دهد. علاوه بر این همان طور که در بالا توضیح داده شد، در تمام مراحل تولید یک مدیای تبلیغاتی بر هزینه ها و کیفیت اجرا، نظارت مستقیم دارد.
بعد از اجرای تبلیغات نیز بازخورد مربوطه را در نظر می گیرد، اثر بخشی آن ها را بررسی کرده، و به فراخور نیاز، بخشی که ضعیف به نظر می رسد را تقویت نموده و نقاط قوت را حفظ می نماید تا کمپین مربوطه از ثبات کافی در بخشهای مختلف برخوردار گردد.
وظایف مشاور تبلیغات
- شناخت شرایط سازمان و تهیه گزارش شناخت از محصولات، خدمات و کمپانی طرف قراردادش.
- برنامه ریزی و اجرای برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی مورد نیاز سازمان ها در حوزه تبلیغات و برندسازی
- طراحی یک برنامه تبلیغاتی ( تقویم تبلیغاتی ) برای ساختارمند کردن برنامه های تبلیغاتی
- تعیین بودجه بندی مناسب در شرایط سه حالت خوش بینانه، عادی و سختگیرانه، برای تقویم تبلیغاتی یاد شده.
- طراحی یک برنامه اجرای (Action Plan ) قابل استفاده برای اجرای دقیق کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی
- پیش بینی و طراحی کمپین های تبلیغاتی در تقویم تبلیغاتی به فراخور نیاز
- انتخاب پیمانکاران تبلیغاتی و نظارت بر عملکرد آنها برای عینیت بخشی هرچه بیشتر به برنامه های تبلیغاتی طراحی شده.
- گزینش رسانه های اثربخش تبلیغاتی با توجه به میزان نرخ تبدیل و قیمت در زمینه رسانه های دیجیتال و رسانه های سنتی
- آموزش پرسنل کارفرما در حوزه تبلیغات و کمک به استخدام نیروهای مدنظر در این حوزه
- و در نهایت، مشاور تبلیغات وظیفه تسهیل فرآیند سنجش اثربخشی تبلیغات را از طریق گروه های تحقیقات بازار فراهم می کند.