مشاوره رایگان : 09173119959
مبارزه ی گوگل با کیفیت پایین با الگوریتم پاندا آغاز شد و پنگوئن یک الحاقی برای مبارزه با این جنگ بود. پنگوئن پاسخ گوگل به افزایش روند دستکاری نتایج جستجو (و رتبه بندی) از طریق تکنیک های ایجاد لینک کلاه سیاه بود. کاتس ، در کنفرانس SMX Advanced 2012 صحبت کرد و گفت: این نوع از الگوریتم ها طراحی شده برای مقابله با محتوای بی کیفیت، این کار با پاندا آغاز شد و سپس متوجه شدیم که هنوز تعداد زیادی اسپم وجود دارد و پنگوئن برای مقابله با آن طراحی شده است.
از آنجایی که Penguin Algorithm یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود و حساسیت خاصی بر روی وب سایت ها دارد برای اینکه بتوانید سئو سایت خود را بدرستی انجام دهید که توسط الگوریتم پنگوئن جریمه نشوید می بایست یک سری کارها را انجام دهید تا از این تنبیه گوگل در امان باشید. راههای جلوگیری از جریمه الگوریتم پنگوئن عبارتند از:
وقتی در وب سایت خود مطلبی را انتشار می دهید نسبت به ایندکس شدن مطالب می بایست مطمئن شوید. زیرا آن صفحه حتما باید توسط گوگل و Penguin Algorithm مورد بررسی قرار گرفته باشد و در صورتیکه توسط آنها مورد قبول نباشد صفحه شما در نتایج گوگل کاهش پیدا می کند و یا بطور کامل حذف خواهید شد.
پس با توجه به این موضوع که الگوریتم پنگوئن از کاربردی ترین الگوریتم های گوگل برای شناسایی وب سایت های متقلبمیباشد، سعی کنید از روش های غیرقانونی برای افزایش رتبه در سایتتان استفاده نکنید، چرا که پنگوئن در فواصل زمانی ماهانه آپدیت می شود و هر هفته احتمال دارد که گیر بررسی های دقیق این الگوریتم ترسناک گوگل بیوفتید و جریمه شوید.
هرکدام از الگوریتمهایی که گوگل ارائه کرده است، به خطاهایی خاص حساس هستند. در این بخش از مطلب قصد داریم موارد حساسیت الگوریتم پنگوئن را شرح دهیم.
باتوجه به اینکه لینکها همچنان در رتبه بندی گوگل و سئو سایت موثر هستند و گوگل بارها این موضوع را صراحتا بیان کرده، اما باید دقت داشته باشید که نباید صددرصد انرژی خود را برروی لینک سازی بگذارید. تصور کنید که شما دارای سایتی با ۵ صفحه هستید که هیچ نشانی از شبکههای اجتماعی یا پیج رنک در آن دیده نمیشود و ۵۰۰۰ بک لینک نیز دارد! بدون شک عملکرد وبسایت شما از نظر گوگل مشکوک و غیرمعمول به نظر میرسد. در این حالت برای گوگل این سوال پیش میآید که چگونه چنین سایتی که هیچ فعالیت و مارکتینگی ندارد، قادر است لینک بیلدینگ قوی داشته باشد؟!
بنابراین درست است که لینک سازی در پیشرفت سایت شما بسیار اثرگذار است، اما به شرطی که شرایط لازم را داشته باشید. به بیانی دیگر لینک سازی به تنهایی پیشرفت سایت را تضمین نمیکند، بلکه فقط یکی از عوامل بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو میباشد. زمانی شما میتوانید تعداد زیادی لینک باکیفیت و مورد تایید گوگل را به دست آورید که فعالیتهای بازاریابی را در حد عالی انجام دهید. آن گاه میتوانید بدون هیچ ترسی از جریمه، اقدام به لینک بیلدینگ کنید.
اگر تا حدودی با حرفه سئو آشنا باشید، حداقل یک بار کلمه Keyword Stuffing به گوشتان خورده است. زمانی که کلمه کلیدی خود را انتخاب کردید، از تاکید بیش از حد بر روی آن پرهیز کنید. به بیانی دیگر شما مجبور نیستید در هر جملهای که مینویسید از کلمه کلیدی استفاده کنید! فراموش نکنید که استفاده بی رویه از کلید واژه، باعث نتیجه معکوس شده و هیچ تاثیری بر روی رتبه بندی سایت شما نخواهد داشت.
یکی از دلایلی که گوگل متنهای پر از کلیدواژه را نمیپذیرد این است که کاربر علاقهای به مطالعه آنها ندارد. حقیقت این است که هرچیزی که کاربر دوست نداشته باشد، گوگل نیز دوست ندارد! اگر شما از این تکنیک برای ارتقا سایت خود استفاده کنید، نه تنها به هدفتان نمیرسید، بلکه باید خود را برای دسته و پنجه نرم کردن با گوگل پنالتی نیز آماده کنید!
پنگوئن، نسبت به میزان کیفیت و کاربردی بودن محتوا نیز حساس است. از این رو، علیرغم توجه به فاکتورهای کمی همچون استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، برای فاکتورهای کیفی یک محتوا مانند ارزشمندی و جامعیت نیز اهمیت ویژه ای قائل است.
برای درک بهتر جملات بالا از یک مثال ساده استفاده میکنیم. فرض کنید در گوگل عبارت کیوورد استافینگ چیست را سرچ کرده و با مقالهای که تنها چند خط کوتاه راجع به آن توضیح داده مواجه شده و به سرعت از آن سایت خارج میشوید. در اینگونه مواقع، سؤالات متعددی در ذهنتان وجود دارد که شما جواب هیچکدام از آنها را نگرفته و سراغ وب سایتهای دیگر میروید.
به عبارت دیگر، هنگامیکه کاربر پس از ورود به سایت تان به سرعت از آن خارج شود و وب سایت های مشابه دیگری را باز کند؛ یعنی محتوای شما جامع و کاربردی نبوده تا او پاسخ تمام سؤالاتش را دریافت کند. در نتیجه، الگوریتم پنگوئن متوجه چنین چیزی خواهد شد و محتوای شما را کم ارزش تلقی میکند. از این رو، در تولید محتوا همیشه تأکید بر کاربرپسند بودن آن است یعنی محتوا به گونهای تهیه شود که تمام پرسشهای مخاطب را پاسخ دهد و کاربر از آن رضایت داشته باشد.
همانطور که میدانید تگها شامل H۱ تا H۶ هستند و کاربرد آنها این است که گوگل را متوجه ترتیب اهمیت عناوین یک محتوا میکند. از سوی دیگر، H۱ مهم ترین عنوان در یک مقاله و H۶ کم اهمیتترین آنها است و به کاربر کمک میکند تا درک بهتری از مفهوم محتوای سایت داشته باشد.
متأسفانه برخی از سئوکاران و وبمسترها، با توجیه بهینه سازی تگهای عنوان، بیش از اندازه از کلمات کلیدی در عناوین مطالب استفاده میکنند. این در حالی است که پنگوئن هوشمند، متوجه چنین کار اشتباهی شده و پس از تشخیص این امر به عنوان خطا، سایت را جریمه میکند. پس بیاد داشته باشید که عناوین خود را لبریز از کلمات کلیدی یکسان نکنید و با کمی تأمل، از LSI ها، کلمات مترادف و همخانوادهها نیز استفاده کنید.
علاوه بر ۴ مورد بالا، پنگوئن گوگل نسبت به محتواهای کپی شده نیز حساسیت بالایی دارد. علیرغم اینکه الگوریتم پنگوئن چنین موضوعی را در زمره خطاهایی که مستحق جریمهاند به شمار میآورد؛ کارت قرمز خود را به نشانه اخطار برای وبسایت متخلف از جیبش خارج میکند. پس همیشه مراقب خاص و یونیک بودن محتوای خود باشید و از کپی کردن محتوای سایر سایتها جدا خودداری کنید.
محتوای کپی شده دارای دو حالت کلی است: ۱) کپی کردن محتوای تمام یک صفحه ۲) کپی کردن چند جمله یا قسمتی از محتوای سایت دیگر. با توجه به این نکته، بهتر است بدانید که گوگل برای میزان مجازات خود، مقدار محتوای کپی شده را درنظر میگیرد. یعنی هرچقدر مقدار محتوای رونوشت شما بیشتر باشد، جریمهای که توسط پنگوئن برایتان اعمال میشود نیز سنگینتر خواهد بود.
بیاد داشته باشید که محتوای یکسان صرفا به مقالات و سایر محتواهای متنی مربوط نمیشود. به عبارت دیگر، در سایر فرمتهای محتوایی نیز باید ازکپی کردن خودداری کنید. به عنوان مثال اگر یک سایت فروشگاهی دارید که در آن به فروش انواع کفش های زنانه و مردانه میپردازید، حتما برای هر کدام از محصولات خود یک صفحه جداگانه طراحی کردهاید، چرا که این امر کاملا رایج است. اما در صورتیکه برای یک مدل از کفشهای زنانه خود که دارای چندین سایز و رنگ متفاوت است، صفحات جداگانهای را طراحی کنید؛ با اخطار پنگوئن مواجه خواهید شد و این کار یعنی استفاده از محتوای کپی شده.
متاسفانه، ما در دنیایی زندگی میکنیم که بسیاری از کسب و کارها به دنبال سئو ارزان برای وبسایت خود هستند و همیشه عدهای وجود دارند که پاسخگوی چنین تقاضایی باشند. این نیاز به سئوی ارزان قیمت باعث شده است که سئوکاران مجبور شوند به این خواستهها تن دهند و خ ما میدانیم که سئوی ارزان برابر با سئو با کیفیت نیست. اما به نظر میرسد که گوگل با انتشار الگوریتم گوگل پنگوئن جدید، قصد دارد سئوی بیکیفیت را برای همیشه از بین ببرد.
من به شخصه امیدوارم الگوریتم گوگل پنگوئن بتواند به این نوع روش های لینک بیلدینگ پایان دهد. الگوریتم گوگل پنگوئن جدید شاید به کمی زمان نیاز داشته باشد، اما مطمئناً روند لینک بیلدینگ را متحول خواهد کرد. پیشنهاد من به شما این است که پیش از آنکه فرآیند لینک سازی تان را آغاز کنید، اول مطمئن شوید محتوای ارزشمندی برای لینک ساختن در اختیار دارید.
ما از جدیدترین تکنولوژی های تحت وب بهره می بریم.برای سفارش طراحی سایت خود با شماره 09173119959 تماس بگیرید
نام و نام خانوادگی :* !!!
ایمیل :
نظرات: * !!!
خدمات طراحی سایت سیرن
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به گروه طراحی سیرن می باشد و هر گونه کپـی برداری از آن پیــگرد قانـونی خواهد داشت
صفحه نخست
سفارش طراحی
نمونه کارها
وبلاگ
تماس با ما