09173119959 مشاوره
استفاده از گوگل آنالیتیک برای ارزیابی بهینه سازی سایت

تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهریور 1396 ( 1:51:49 )

بازدید : 958

محتوای بهینه موتور جستجو، فرآیند استراتژیک تحقیق و نوشتن محتوای مناسب با هدف به حداکثر رساندن تاثیر آن در نتایج موتور جستجو می‌باشد. این فرآیند نیازمند داشتن استراتژی کلمه کلیدی (Keyword)، توانایی انجام آنالیز رقابتی و دانش عوامل رتبه‌بندی فعلی دارد.

استفاده از گوگل آنالیتیک برای ارزیابی بهینه سازی سایت

استفاده از گوگل آنالیتیک برای ارزیابی بهینه سازی سایت محتوای بهینه موتور جستجو، فرآیند استراتژیک تحقیق و نوشتن محتوای مناسب با هدف به حداکثر رساندن تاثیر آن در نتایج موتور جستجو می‌باشد. این فرآیند نیازمند داشتن استراتژی کلمه کلیدی (Keyword)، توانایی انجام آنالیز رقابتی و دانش عوامل رتبه‌بندی فعلی دارد. اگر شما کارشناس تولید محتوا هستید، احتمالا تاکنون مشتریان شما از شما خواسته‌اند که محتوای "نوشته‌شده برای SEO" را ایجاد کنید. این کار در عمل به این معنی است که نویسنده نیاز به نقش بیشتری در استراتژی و همچنین تحقیق دارد. کلمات در بهینه سازی سایت اهمیت دارند، و صرف زمان برای تصحیح کردن آن‌ها بخش بزرگی از ایجاد مطالب به طور موثر می‌باشد. اضافه کردن نکات سئو به محتوای ویرایش شده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سوالی که ممکن است برای صاحبان کسب و کار پیش آید این است که چگونه اثربخشی تیم محتوای خود را اندازه‌گیری کنم؟

چه چیزی را باید اندازه‌گیری کنم؟
اهدافی که به خوبی تعریف شده‌اند در قلب هر استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارند، چه شما سئو را انجام دهید و چه PPC  (پرداخت به ازای کلیک). اهداف هر مشتری متفاوت می‌باشند و ما متوجه شدیم که بخشی از نقش ما به عنوان یک کارشناس تولید محتوا این است که به مشتری کمک کنیم تا متوجه شود چگونه اهداف کسب و کار را به اقدامات قابل سنجش توسط بازدیدکنندگان در سایت خود تبدیل نماید.
به طور ایده‌آل، اهداف دارای چند ویژگی ضروری هستند. آن‌ها باید:

مقدار (ارزش) قابل سنجش داشته باشند (درآمد، ثبت نام رویداد)
در سایت قابل شناسایی باشند (دریافت PDF، کلیک‌های دکمه‌، نمایش صفحه تایید)
منجر به رشد کسب و کار شوند (بخشی از یک کمپین آنلاین، مفید برای تیم فروش و غیره)
یکی از ابزارهایی که می‌توانید برای سنجش اهداف استفاده کنید، گوگل آنالیتیک می‌باشد. نکته مهم در مورد گوگل آنالیتیک این است که تقریبا همه یک حساب کاربری دارند (حتی اگر ندانند چگونه از آن استفاده کنند) و این ابزار با تقریبا تمامی پلتفرم‌های نرم افزار سئو به خوبی ترکیب می‌شود. پس از این که استراتژی محتوا و رقابت خود را با استفاده از نرم افزارهای مربوطه پژوهش کردید، می‌توانید سنجش محتوایی که در گوگل آنالیتیک ایجاد کردید، را شروع کنید.

Google Analytics 

چگونه با استفاده از گوگل آنالیتیک محتوای سئو را بسنجیم؟
مرحله ۱: بررسی اقدامات تبدیل در سایت
مرحله ۲: رفتن به پنل مدیریت در گوگل آنالیتیک
مرحله ۳: ایجاد یک هدف
مرحله ۴: ایجاد و اعمال یک بخش"(Segment)" برای ترافیک ارگانیک
مرحله ۵: بررسی گزارش Google Analytics Landing Page
مرحله ۶: بررسی ارزش تبدیل نویسندگان خود

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن