09173119959 مشاوره
چگونه پس از ترک کار روند شغلی خود را حفظ کنیم

تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهریور 1396 ( 3:2:43 )

بازدید : 2127

وقتی شغلتان را به خاطر ورشکستگی شرکت قبلی یا هر دلیل دیگر از دست می‌دهید، باید یک استراتژی برای بازگشت داشته باشید.

در دوران کنونی تجارت، بسیاری از افراد به دلیل ورشکستگی شرکت‌ها یا تصمیمات تعدیل نیرو، شغل خود را از دست می‌دهند. هیچ‌کس از این اتفاقات مصون نیست و از دست دادن شغل و منبع درآمد می‌تواند گریبان‌گیر همه بشود. توضیح دادن دلیل ترک کار یا از دست دادن شغل بسیار دشوار است. خصوصا وقتی فرد استخدام‌کننده در شرکت، جدید تأکید زیادی روی داستان‌های گذشته داشته باشد، این روند دشوارتر نیز می‌شود.


هرچه زودتر بتوانید این شکست‌های کاری را پشت سر بگذارید، بهتر است. پیدا کردن شغل جدید در شرکتی بهتر، باید هدف اصلی شما باشد؛ چرا که هر چه مدت بیکاری شما بیشتر شود، قانع کردن شرکت‌ها در مورد توانایی‌ها دشوارتر خواهد بود.وقتی شرکتی از بین می‌رود، کارمندان بالارده و باوفایش از همه ضربه می‌خورند. آن‌ها باید به دیگران توضیح دهند که پس از شکست شرکت، از بین نرفته‌اند و نیروی سوخته نیستند. علاوه بر آن آن‌ها باید توضیح دهند که چرا راهی برای جلوگیری از این شکست نداشته‌اند. در عوض مؤسسان استارتاپ یا شرکت راه ساده‌تری دارند و برای تأسیس شرکت جدید اقدام می‌کنند. شاید آن‌ها کمترین ضربه را از آتش گرفتن شرکتشان ببینند.

startup failure

برای بازگشت سریع به روند کاری بهتر است این مراحل را طی کنید:

۱- نشان دهید که از شکست درس گرفته‌اید

شرکت‌ها تمایلی به شنیدن داستان‌های کاری یا شکایت شما از شغلی قبلی‌تان ندارند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که چگونه از شکست قبلی درس گرفته‌اید و چگونه این درس‌ها را در آینده به کار خواهید گرفت. وقتی بتوانید این اطلاعات را به‌خوبی به اشتراک بگذارید و نشان دهید که برای تصمیم‌هایتان مسئولیت‌پذیر هستید، اعتماد و اعتبار لازم را از طرف مدیران شرکت جدید دریافت خواهید کرد.

۲- لیستی از شرکت‌های دارای پتانسیل جمع‌آوری کنید

برای پیدا کردن شغل جدید بی‌برنامه نباشید و به هر شرکتی که می‌رسید درخواست ندهید. اعتبار شما ارزش بالایی دارد. به‌جای این کار لیستی از ۱۰ تا ۲۰ شرکت دارای پتانسیل جمع‌آوری کنید. در این لیست باید حداکثر تلاش را داشته باشید که شرکت‌هایی با زمینه‌ی کاری مرتبط با تخصص خودتان پیدا کنید. هرچه تخصص شما به این شرکت‌ها نزدیک‌تر باشد، راحت‌تر می‌توانید نشان دهید که ارزش بالایی دارید.

۳- روی فواید خود برای شرکت تأکید کنید

به دنبال مهارت‌هایی از خود باشید که می‌توانند در شرکت جدید مفید باشند. می‌توانید با کارمندان آن شرکت ارتباط برقرار کنید و توضیح دهید که مهارت‌های شما چگونه می‌تواند نقاط خالی آن‌ها را پر کند. این روند، معرفی شما به مسئولین استخدام را سرعت می‌بخشد و شانس استخدام را بالا می‌برد.

نکته‌ی نهایی این است که اگرچه شما نباید به خاطر شکست قبلی سرزنش شوید؛ اما باید مسئولیت تصمیمات و کارهای خود را قبول کنید. شما دلیل شکست شرکت نبوده‌اید؛ اما در قدم اول قبول کرده‌اید که در آنجا کار کنید. معذرت‌خواهی کردن یا بد گفتن از کارمندان و مدیران قبلی، راه‌حل‌های خوبی برای توضیح دلیل شکست نیستند. سعی کنید نقش خود در این شکست را درک کنید و توضیح بدهید. فراموش نکنید اتفاقی که نتواند روند کاری شما را کاملا نابود کند، حتما شما را قوی‌تر خواهد کرد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن