09173119959 مشاوره
چالش‌های انتخاب شغل دوم

تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 ( 0:38:45 )

بازدید : 2605

شغل دوم چالش‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت اما آشنایی با آن‌ها و داشتن یک برنامه‌ی منظم می‌تواند سختی کار را از بین ببرد.

شما هم می‌توانید در کنار کسب‌و‌کار اصلی خود یک شغل جانبی انتخاب کنید. اما انجام این کار راحت نیست و مطمئنا مشکلات زیادی برای شما خواهد داشت. افراد بسیاری هستند که یک شغل دوم برای خودشان انتخاب می‌کنند. یا روی ایده‌ی استارتاپ خودشان تمرکز می‌کنند. این کار هم مانند هر کار دیگری با یکسری چالش همراه است که راه‌‌ حل‌های مناسبی برای از بین بردن آن‌ها باید در نظر گرفته شود. استفاده از راهکارهای مناسب برای روبه‌رو شدن با این چالش‌ها می‌تواند موفقیت شما را چندین برابر کند.

second job

۱- تنهایی و عدم اعتماد به نفس

این اولین چالشی است که بعد از انتخاب شغل دوم با آن روبه‌رو خواهید شد. اگر اهل بیرون رفتن و خوشگذرانی با دوستانتان هستید، باید این عادت را کنار بگذارید. شما برای انجام شغل دوم خود به زمان اضافه نیاز دارید. در نتیجه این زمان را باید از اوقات فراغت خود به دست آورید. تنهایی و نداشتن درآمد ثابت از شغل دوم می‌تواند باعث کم شدن اعتماد به نفس شما شود.

راه حل چیست؟

یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید و در طول هفته زمان مشخصی را به دوستان و اعضای خانواده اختصاص دهید. ابتدا به درک درستی از اهداف خود برسید و سپس برنامه‌ی منظمی برای رسیدن به آن‌ها ترتیب دهید. اگر شخصی را می‌شناسید که زمان‌بندی درستی برای کارهای خود دارد، می‌توانید از او مشاوره بگیرید.

۲- نیاز به پول برای سرمایه‌گذاری

بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که شغل دومشان را خودشان راه‌اندازی کنند. این کار نیازمند سرمایه است و معمولا توسط پس‌انداز شخصی تأمین می‌شود. همه‌ی کسب‌و‌کارها به مدتی زمان احتیاج دارند تا به سوددهی برسند. بنابراین اگر قصد انجام چنین کاری را دارید باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرید. بسیاری از مردم سرمایه‌ی مورد نیاز خود را از دیگران قرض می‌گیرند. اما توصیه می‌شود که تا جای ممکن از انجام این کار خودداری شود. کار خود را با سرمایه‌ی کم آغاز کرده و سپس به مرور زمان مبلغ آن را افزایش دهید.

۳- محدودیت زمان


راه حل چیست؟همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بخش عمده‌ای از زمان شما صرف رسیدگی به امور کسب‌و‌کار اصلی می شود. برای انجام دادن کارهای شغل دوم باید از اوقات فراغت خود استفاده کنید. بنابراین زمان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شما خواهد بود.

در مورد روش‌های مدیریت زمان تحقیق کنید و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. تکنیک پومودورو نیز کمک می‌کند که در مدت زمان کم، کارهای بیشتری انجام دهید.

second job

۴- استرس

کمبود زمان ممکن است باعث شود نتوانید کارهای خود را به موقع انجام دهید. در نتیجه تعدادی از مشتری‌های خوب خود را از دست خواهید داد. بنابراین استرس و اضطراب همواره همراهتان خواهد بود.

راه حل چیست؟

فراموش نکنید که این کار سختی‌های خودش را دارد. سعی کنید برنامه‌ریزی انعطاف پذیری داشته باشید. روزها بهترین زمان برای کار کردن هستند زیرا استرس بدن به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد. مدیتیشن نیز در پایین آوردن استرس بسیار موثر است. بنابراین هر روز مقداری از زمان خود را به این کار اختصاص دهید.

۵- حفظ سلامتی

زمان محدود است و هر ساعت کار، روی موفقیت شما تأثیر می‌گذارد. درنتیجه احتمالا با خودتان فکر می‌کنید که ساعات ورزش را نیز باید به کار اختصاص دهید. البته این کار در کوتاه مدت جواب می‌دهد و می‌توانید از مدت زمان اضافه برای رسیدگی به کارهای شغل دوم خود استفاده کنید. اما این کار در طولانی مدت روی انرژی شما تأثیر می‌گذارد و استرستان را افزایش خواهد داد. رشد یک کسب‌و‌کار هیچ تأثیری در افزایش سلامتی شما نخواهد داشت. بنابراین یک برنامه‌ریزی مناسب برای ورزش داشته باشید. در هفته ۳ بار و هر بار به مدت ۱ ساعت ورزش کنید. روزهای دیگر نیز ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. همچنین برنامه‌ی منظمی هم برای غذا داشته باشید و از خوردن غذاهای آماده اجتناب کنید.

داشتن یک شغل جانبی در کنار کسب‌و‌کار اصلی چالش‌های زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. مخصوصا اگر این شغل دوم استارتاپ خودتان باشد. اما نگران نباشید، با یک برنامه‌ریزی منظم می‌توانید به همه‌ی اهداف خود برسید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن