09173119959 مشاوره
هیچ سنی برای شروع کسب و کار دیر نیست

تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396 ( 1:21:49 )

بازدید : 2538

هیچ‌گاه خودتان را در دام این تفکر که نوآوری متعلق به جوانان است، اسیر نکنید. از سن به عنوان یک مزیت بهره بگیرید.

یک باور غلط که بین افراد بسیاری وجود دارد این است که کارآفرینان با سن بالاتر، توانایی، دانش و خلاقیت کافی برای موفقیت در یک کسب و کار نوپا را ندارند. شاید چنین تفکری از تغییرات سریع تکنولوژی نشات بگیرد و این باور را به کارآفرینان قدیمی‌تر بدهد که تاریخ مصرف آنها دیگر تمام شده است.

اما لازم است بدانید که هیچ محدوده‌ی سنی تعریف شده یا تعریف نشده‌ای برای کارآفرینان وجود ندارد. در هر بازه‌ی سنی که قرار داشته باشید اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید با جوان‌ترها رقابت کنید باید به این موضوع آگاه باشید که تنها دلیل چنین تفکری این است که خودتان را دست کم گرفته‌اید.

آیا این موضوع از این مساله نشات می‌گیرد که هرگز از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده نکرده‌اید یا سرعت تایپ شما روی تلفن هوشمندتان بسیار کم است؟ اما جالب اینجاست که اصلا پای تکنولوژی در میان نیست. فرزندان عصر حاضر متفاوت نیستند، بلکه آنها تنها تحت تاثیر تغییرات فرهنگی قرار گرفته‌اند. در دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی، توجه چشم‌ها به روزنامه‌ها بود و توجه گوش‌ها به رادیوها. بعد کم کم سر و کله تلویزیون هم پیدا شد. امروز موبایل‌ها جایگزین همه آنها شده‌اند. بله تغییرات بسیاری در زندگی بوجود آمده است.

entrepreneur

اما از این تغییرات به عنوان بهانه‌ی ناکارآمد بود خودتان استفاده نکنید. از این تفکر منفی که «من پیر هستم» دست بردارید و از آن بهره‌ی مثبت بگیرید. در نظر بگیرید که کارآفرینان ۲۰ ساله تجربه‌ای که شما دارید را ندارند. بسیاری از آنها تازه مدرسه را تمام کرده‌اند و بسیاری ساده‌اندیشند. شاید بتوان گفت خوشبختانه از بدی‌های دنیا هنوز چیزی ندیده‌اند و از اقتصاد هیچ تعریف کاملی ندارند. بسیاری از آنها با دنبال کردن ویدیو‌ها و عکس‌های کارآفرینان در یوتیوب و اینستاگرام به این باور - نسبتا اشتباه - رسیده‌اند که کارآفرینی هم ساده است هم هیجان‌انگیز. عصر حاضر عصر طلایی کارآفرینان تقلبی است!

این باور که تنها جوانان عصر حاضر می‌توانند شگفتی آفرین باشند را کنار بگذارید. بله جوانان اعتماد به نفس دارند؛ اما شما تجربه سال‌ها کارآفرینی را در کنار خود دارید. از آن استفاده کنید و به خودتان انرژی بدهید. اگر شما در جوانی خود یک کارآفرین عالی بوده‌اید هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که امروز نتوانید باز هم موفق باشید. به توانایی‌ها و دست‌آوردهای خود اعتماد کنید.

چگونه این کار را انجام دهید؟ بهترین توصیه این است که روی چیزهایی که مهارت بیشتری دارید تمرکز کنید و در عین حال دنیای دیجیتال را نیز در نظر داشته باشید. از تجربه و دانش خود نهایت بهره را ببرید و با توجه به مردم که امروزه خواسته‌هایشان متفاوت است، برای خلق کار و محصولی تازه تلاش کنید. بله ما به عصر تازه‌ای وارد شده‌ایم و به همین دلیل لازم است که با اپلیکیشن‌ها آشنا باشید. مگر نه این که تغییرات سریع دنیا و ترندها همیشه در دنیای کسب و کار یک چالش اساسی  بوده است؟ پس به دنیای دیجیتال نیز به چشم یکی از همین تغییرات چالش برانگیز نگاه کنید. اگر شما یک کارآفرین واقعی باشید تنها چیزی که مانع از راه اندازی یک کسب و کار تازه می‌تواند باشد، کم بودن اعتماد به نفس است و نه تغییرات دنیای تکنولوژی و چالش‌های مرتبط با آن.

برای شروع، تلفن همراه خود را بردارید و چند تا اپلیکیشن‌هایی که بنظرتان جالب توجه هستند را دانلود کنید. با فیسبوک و اینستاگرام کار کنید. اجازه ندهید تغییرات عصر حاضر مقابل شما دیوار بسازند. این روزها، یک کارآفرین خوب بودن - بدون فکر کردن به سن و سال - یک مزیت بزرگ است. مطمئن باشید که اگر سعی نکنید بعدا حسرت آن را خواهید داشت. کارآفرینی یک طرز تفکر است، اپلکیشن‌هایی که امروز از آنها می‌ترسید، فردا می‌توانند کمک بزرگی برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما باشند. 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن